اختصاص بیش از یک میلیارد تومان کمک‌هزینه به هیئت‌های مذهبی شهر مبارکه

شهردار مبارکه گفت: محرم امسال یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای کمک به هیئت‌های مذهبی و مساجد شهر مبارکه در نظر گرفته شد که به هر مسجد و هیئت حدود ۴۰ میلیون تومان اختصاص پیدا کرد.

محمدمهدی احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای کمک به هیئت‌های مذهبی و مساجد شهر مبارکه در نظر گرفته شده است که به هر مسجد و هیئت حدود ۴۰ میلیون تومان اختصاص پیدا کرد.

وی افزود: این مبلغ به تناسب فعالیت هیئت‌ها و بر اساس نظر اعضای شورای اسلامی شهر، امام جمعه و رئیس هیئت‌های مذهبی شهرستان به آن‌ها پرداخت شد.

شهردار مبارکه خاطرنشان کرد: برگزاری باشکوه آیین‌های سنتی دهه نخست محرم در شهر مبارکه یکی از مراسم ویژه‌ای است که مردم دین‌دار و متعهد شهر مبارکه در استان با این آیین‌ها شناخته می‌شوند.

احمدی با بیان اینکه مدیریت شهری به منظور تسهیل در برگزاری این آیین‌ها و سیاه‌پوش کردن سطح شهر در کنار مردم است، تصریح کرد: سیاه‌پوش کردن سطح شهر، همراهی با دسته‌های عزاداری و ملاحظات ترافیکی از وظایف شهرداری در راستای برگزاری باشکوه مراسم آیینی محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: شهرداری مبارکه سال جاری با وجود همه مسائل و مشکلات مالی بر اساس رسالت خود مبلغی را در راستای برگزاری مراسم آیینی و کمک به هیئت‌های مذهبی و مساجد در نظر گرفت.

شهردار مبارکه تاکید کرد: بر اساس فراخوان، پیش از آغاز دهه محرم با دعوت و تجلیل از پیرغلامان شهر مبارکه و محلات این شهر، مبلغی برای برگزاری هرچه بهتر مراسم مذهبی به مساجد و هیئت‌ها کمک شد، مدیریت شهری و شهرداری مبارکه نیز در کنار سایر شهروندان نقش کوچکی در برگزاری مراسم این دهه داشت.

احمدی گفت: سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری در حوزه خدمات ایمنی و با استقرار تیم‌های عملیاتی آتش‌نشانی و امدادرسانی در هیئت‌ها حضور داشت، تیم‌های سازمان مدیریت حمل‌ونقل و اتوبوسرانی نیز در راستای تردد شهروندان از منازل خود به سمت هیئت‌ها تا پاسی از شب و در بعضی مواقع پس از نیمه‌شب، مشغول خدمت‌رسانی رایگان و ارائه سرویس ایاب و ذهاب به شهروندان بودند.

وی اضافه کرد: نظافت شهر پیش از برگزاری مراسم و پس از برگزاری مراسم بر عهده معاونت خدمات شهری مبارکه قرار داشت که تا پاسی از شب و بعضی مواقع تا اوایل صبح مشغول انجام وظایف محوله بودند تا بتوانند با آغاز روز کاری شهر را با نظم و ترتیب شایسته در اختیار شهروندان قرار دهند.

کد خبر 676494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.