افت فشار آب مناطق اصفهان رفع شد/ اجرای طرح تقویت چرخه خطوط آبرسانی

طرح تقویت چرخه خطوط آبرسانی هسته مرکزی، جنوب غرب و شمال غرب اصفهان توسط شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در حال اجرا بوده و تاکنون ۶۰ درصد پیشرفت داشته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در هفته گذشته افت فشار و قطعی آب در برخی از مناطق اصفهان مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرد. خبرگزاری ایمنا نیز در گزارشی از قطعی آب در منطقه مولوی و شاهد خبر داد که با پیگیری‌های انجام شده پس از پخش این گزارش ابتدا آبرسانی سیار انجام شده و فردای آن روز آب این دو محله نیز وصل شد.

آنطور که مسئولان شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان اعلام کردند افت فشار هفته گذشته ناشی از بروز حادثه در خطوط انتقال آب بوده که با تلاش کارکنان این شرکت رفع شد.

در همین راستا طرح تقویت چرخه خطوط آبرسانی هسته مرکزی، جنوب غرب و شمال غرب اصفهان نیز در دستور کار بوده که به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان تاکنون پیشرفت ۶۰ درصدی داشته است.

حسین اکبریان، مدیرعامل آبفای استان اصفهان در این زمینه از پیشرفت ۶۰ درصدی تقویت چرخه خطوط آبرسانی هسته مرکزی، جنوب غرب و شمال غرب اصفهان خبر داد و اظهار کرد: این فاز شامل اجرای سه پروژه در نقاط مختلف شهر از جمله ساخت مخزن و خرید و لوله گذاری در قطرهای مختلف می‌باشد و اعتباری بالغ بر هزار و دویست میلیارد ریال برای تکمیل آن پیش بینی شده است که از محل اعتبارات تنش آبی وزارت نیرو و قسمتی نیز از محل بودجه‌های جاری شرکت تأمین می‌شود.

وی در خصوص ضرورت اجرای این پروژه‌ها گفت: با توجه به قدمت و فرسودگی شبکه آبرسانی و بلند مرتبه سازی در اکثر نقاط شهر و عدم تناسب زیر ساخت‌های شبکه توزیع آب با رشد ساخت و سازها در مناطق یاد شده، لزوم توسعه و اصلاح خطوط و افزایش ظرفیت مخازن ذخیره، شرکت آب و فاضلاب را بر آن داشت که در مرحله اول پیشنهادی در قالب تعریف سه پروژه جهت عقد قرارداد ارائه نمایند.

مدیرعامل آبفای استان اصفهان تأمین زمین مورد نیاز جهت احداث مخزن، عبور لوله از بزرگراه‌های اصلی شهر، اخذ مجوزهای حفاری و عبور از تأسیسات دیگر شرکت‌های خدمات‌رسان را از موانع اصلی بر سر راه پیشرفت این پروژه‌ها نام برد و اظهار امیدواری کرد، با همراهی و تعامل دستگاه‌های اجرایی در آینده نزدیک شاهد تکمیل و بهره برداری این پروژه‌ها و افزایش سطح رضایتمندی مردم از خدمات شرکت آبفا باشیم.

کد خبر 676493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.