رشد چشمگیر صنعت برق پس از انقلاب/ لزوم استقلال در تولید برق

امام جمعه اصفهان گفت: صنعت برق یکی از عرصه‌هایی است که ایران پس از دوران انقلاب اسلامی رشد قابل قبولی در آن داشته است، به نحوی که میزان تولید برق پیش از انقلاب اسلامی، ۹ هزار مگاوات بود و امروز میزان تولید برق در کشور نزدیک به ۷۰ هزار مگاوات مفید است که نشان دهنده رشد چشمگیر این صنعت است.

به گزارش ایمنا، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار با مدیرعامل شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان ضمن تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع)، اظهار کرد: سرنوشت ملت‌ها در دستان آنها است و جز با تغییر رفتار و عادات، این سرنوشت تغییر نخواهد کرد.

وی افزود: به نظر می‌رسد تفکیک وظیفه توزیع برق در سطح استان نباید به دو شرکت مجزا اختصاص داده می‌شد، چرا که رسالت یکی است و وظیفه توزیع عادلانه برق بوده و مدیریت شهر اصفهان و شهرهای دیگر استان در امر توزیع می‌تواند یکی باشد.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با اشاره به اینکه مدیریت یکپارچه شهری قانونی بوده که اگر محقق شود بسیارمی تواند در حل مسائل مدیریتی شرکت‌های خدمت‌رسان در سطح شهر مؤثر باشد، تصریح کرد: اگر امروزه شاهد ناهماهنگی بین دستگاه‌های خدمت‌رسان شهر در زمینه حفر زمین برای انشعابات جدید هستیم، به دلیل نبود یک مدیریت واحد است که اگر این مدیریت‌ها به دست شهردار شهر باشد، می‌تواند مانع از بروز خیلی از مشکلات باشد.

آیت الله طباطبایی نژاد به وجود برخی از موارد موجود در قبض‌های برق اشاره و تاکید کرد: به نظر می‌رسد لازم نیست موارد خیلی جزئی در این قبض آورده شود، این از لحاظ روان‌شناسانه نیز بر مردم تأثیر منفی دارد، کافی است در قبض‌ها فقط یک عدد به نام قیمت برق درج شود.

وی ادامه داد: صنعت برق یکی از عرصه‌هایی است که ایران پس از دوران انقلاب اسلامی رشد قابل قبولی در آن داشته است، به نحوی که میزان تولید برق پیش از انقلاب اسلامی، ۹ هزار مگاوات بود و امروز میزان تولید برق در کشور نزدیک به ۷۰ هزار مگاوات مفید است که نشان دهنده رشد چشمگیر این صنعت است.

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه یکی از شاخصه‌های مهم در ابرقدرتی، استقلال در همه زمینه‌ها است، که استقلال در صنعت تولید برق یکی از نقاط استراتژیک بوده و باید بر این موضوع تاکید داشت، گفت: یکی از اقدامات مؤثر در قطع نشدن برق، استقلال صنایع در تولید برق برای مصرف خود است که این امر شدنی است اما باید تدابیر و طرح‌های تشویقی قرار داد.

آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به روایت «کلکمْ راعٍ، وَ کلکمْ مَسْؤُولٌ عَنْ رَعِیتِهِ» بر حیطه مسئولیت اجتماعی، انسانی و اسلامی افراد جامعه در مصرف بهینه تاکید و گفت: مصرف بهینه، صحیح و به جا نه فقط ازباب مسئولیت اجتماعی بلکه از حیطه اسلامی و مسلمانی نیز حائز اهمیت است و رعایت آن بر همگان واجب بوده است.

گفتنی است در ابتدای این دیدار برخی از مدیران و معاونان شرکت توزیع برق به بیان گزارشی از وضعیت خدمات ارائه شده در این شرکت در سطح شهر اصفهان است.

مهرداد دادخواه، مدیرعامل شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان با اشاره به اینکه در سال ۱۳۷۴ این تصمیم‌گیری انجام شده است که شرکت توزیع برق در استان دو شرکت است، یکی شرکت توزیع برق شهر اصفهان وشرکت توزیع برق استان اصفهان، که ۱۵ هزار متر شبکه جز محدوده شرکت توزیع برق شهر اصفهان است.

وی افزود: در بیش از هزار نقطه سطح شهر، کلیدهای کنترل از راه دور نصب شده است که زمان قطعی برق شبکه خانگی و صنعتی را تحت هر امری کاهش داده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان گفت: ایران با دارا بودن یک درصد از جمعیت دنیا، دو درصد از انرژی کل دنیا را مصرف می‌کنند برای اینکه یک ناترازی بین تولید و مصرف برق داریم، که برای مدیریت این امر، طرح‌های مختلفی ویژه صنایع، صنعت کشاورزی و منازل خانگی و حتی مساجد پیش بینی کرده است.

رشد چشمگیر صنعت برق پس از انقلاب/ لزوم استقلال در تولید برق

کد خبر 676474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.