سرعت‌کاه‌های غیراستاندارد محور آستارا-تالش جمع‌آوری می‌شود

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان آستارا گفت: تعداد ۱۲۲ سرعت‌کاه در محور آستارا-تالش نصب شده که تعدادی از آن‌ها غیراستاندارد است و تا ۱۵ روز آینده حدود ۳۰ درصد از سرعت‌کاه‌های غیراستاندارد جمع‌آوری خواهد شد.

شاهپور آذروند در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: تعداد ۱۲۲ سرعت‌کاه در محور آستارا-تالش نصب شده که بسیاری از آن غیراستاندارد است، بر اساس دستورالعمل ابلاغی استانداری گیلان به اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان، باید با هماهنگی پلیس راهور، تا ۱۵ روز آینده ۳۰ درصد از سرعتکاه‌های غیراستاندارد این محور جمع‌آوری شود.

وی افزود: محور آستارا-تالش یکی از جاده‌های بین‌المللی و ترانزیتی ایران است و روزانه تعداد زیادی کامیون‌های حامل بار سنگین در این مسیر حرکت می‌کنند و نصب تعداد زیادی سرعت‌کاه غیرمجاز در جاده، مشکلاتی را برای رانندگان ایجاد کرده است.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان آستارا خاطرنشان کرد: سرعت‌کاه غیراستاندارد موجب افزایش استهلاک خودرو، افزایش مصرف سوخت، طولانی شدن زمان سفر و کاهش ایمنی جاده‌ها می‌شود.

آذروند تصریح کرد: به منظور احداث یک سرعت‌کاه در جاده‌، ۲۵ تن آسفالت نیاز است و سرعت‌کاه استاندارد باید ۹ متر طول و حداقل ۹ سانتی‌متر ارتفاع داشته باشد، در حالی که بسیاری از سرعت‌کاه‌های نصب شده در محور جاده ترانزیتی آستارا-تالش غیراستاندارد است و در برخی از مواقع موجب وقوع تصادف، آسیب‌دیدگی خودرو و سرنشینان آن شده است.

وی با بیان اینکه به منظور فرهنگ‌سازی، آموزش و آشنایی نوجوانان و جوانان با قوانین راهنمایی و رانندگی اقدامات مؤثری از سوی متولیان انجام نشده است، گفت: نصب سرعت‌کاه‌ها در جاده‌ها عامل بازدارنده‌ای برای کاهش سرعت نیست، رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و حرکت با سرعت مجاز باید با آموزش و فرهنگ‌سازی در جامعه نهادینه شود.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان آستارا افزود: آموزش صحیح قوانین راهنمایی و رانندگی در مهدکودک‌ها، مدارس، مساجد، مراکز و مؤسسات فرهنگی از سوی کارشناسان پلیس راهور و سازمان مردم‌نهاد موجب افزایش و ارتقای فرهنگ رانندگی در جامعه می‌شود.

به گزارش ایمنا، شهرستان مرزی بندر آستارا در غرب استان گیلان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

خبرنگار: محمدرضا رشیدی

کد خبر 676459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.