عصرانه خبری شهرهای ایران در هفتم مردادماه

در این بسته خبری از کارخانه بازیافت یاسوج تعیین تکلیف می‌شود تا ۷۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل‌ونقل شهری زاهدان اضافه می‌شود و جمع‌آوری ۷۳ متکدی در قالب طرح جمع‌آوری متکدیان از سطح شهر همدان را بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته گذشته شهرهای ایران در عرصه‌های مختلف عمرانی و فرهنگی شاهد رویدادهای مهمی بود، در این بسته خبری ایمنا، (کوتاه از شهرهای ایران) سرفصل مهمترین رویدادهای خبری این حوزه را مرور می‌کنیم.

کارخانه بازیافت یاسوج تعیین تکلیف می‌شود

سجاد بهرامی، سرپرست شهرداری یاسوج در این باره گفت: توافقاتی با سرمایه گذار کارخانه برای خرید کارخانه توسط شهرداری انجام شده که مراحل قانونی آن در دستور کار است.

۷۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل‌ونقل شهری زاهدان اضافه می‌شود

محمدامیر براهویی، شهردار زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان گفت: حدود ۷۰ دستگاه اتوبوس به شبکه حمل و نقل درون شهری اضافه می‌شود که عمده این اتوبوس‌ها تا پایان سال وارد ناوگان خواهند شد.

چالش بازگشایی معابر و آزاد سازی محدوده‌ها در بافت‌های فرسوده شهر زنجان

علیرضا فیروزفر، شهردار زنجان از وجود ۴۹۲ هکتار بافت فرسوده در این شهر خبر داد و گفت: در مجموع ۱۴۶ هزار نفر از ساکنان شهر زنجان در این مناطق سکونت دارند.

جمع‌آوری ۷۳ نفر در قالب طرح جمع‌آوری متکدیان از سطح شهر همدان

مرتضی رضایی، مدیر خدمات شهری شهرداری همدان از جمع آوری ۷۳ نفر در قالب طرح جمع آوری متکدی از سطح شهر همدان خبر داد و گفت: بیشتر این افراد را آقایان تشکیل داده و غالباً بی سرپناه بودند و به گرمخانه فرستاده شدند.

در اهواز فضای "زرد" هم "فضای سبز" محاسبه می‌شود

محمدمهدی مطیعی، رئیس کمیسیون محیط زیست شورای شهر اهواز با تاکید بر لزوم انجام مطالعات جامع فضای سبز و طرح آب خام به عنوان اصلی‌ترین بسترهای توسعه فضای سبز شهری اهواز، گفت: متأسفانه موضوع فضای سبز در اولویت شماره یک نگاه مطالبه‌گران، شهروندان و مدیریت کلان شهر اهواز نیست.

لزوم نظارت جدی بر چک لیست‌های پیمانکاران شهرداری از منظر محیط زیستی

حلیا سادات حسینی، مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در چهارمین هفته «چهارشنبه‌های محیط زیستی» از وضعیت محیط زیست منطقه ۵ بازدید کرد.

گرما و گرد و غبار، تهدیدی برای نمادهای هویتی شهرستان محلات

اصغر ابراهیمی، مسئول واحد فضای سبز شهرداری شهرستان محلات اظهار کرد: دامنه تحمل دمایی درختان چنار سطح شهر حدود ۲۵ درجه سانتیگراد است اما در حال حاضر با دمایی در حدود ۴۰ درجه سانتیگراد مواجه هستیم که از دامنه تحمل چنارها خارج است و به همین دلیل شاهد خزان موقت و تدریجی تعدادی از درختان چنار سطح شهر هستیم.

ضرورت نظارت بر نرخ تاکسی‌های اینترنتی و واگذاری قیمت‌گذاری به مدیریت شهری

پرویز سروری، نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران از لجام‌گسیختگی و آشفتگی در نرخ تاکسی‌های اینترنتی در پایتخت انتقاد کرد و خواستار واگذاری قیمت‌گذاری این تاکسی‌ها به مدیریت شهری شد.

اصرار مسئولان شهر بر همکاری دانشگاه یزد جهت تکمیل جاده گازی

اعتباری، رئیس کمیسیون شهرسازی معماری و عمران شورای اسلامی شهر یزد گفت: همکاری دانشگاه یزد برای واگذاری اراضی خود جهت تکمیل طرح شهیدان پارسائیان موسوم به جاده گازی اصرار و پافشاری دارد در حالی که مسئولان دانشگاه یزد پس از انکار هر گونه توافقی با شورا و شهرداری در این زمینه، اخیراً ساخت و ساز در این اراضی را آغاز کرده‌اند.

بررسی لایحه فرونشست زمین در شورای شهر تهران تا دو هفته آینده

حجت الاسلام والمسلمین محمد آقامیری، رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران از بررسی لایحه فرونشست در پایتخت تا دو هفته آینده در صحن شورای شهر خبر داد.

کد خبر 676451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.