ناگفته هایی از زندگی آیت‌الله رحیمیان از زبان فرزندش

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رحیمیان فرزندآیت‌الله رحیمیان گفت: عشق پدر به اهل‌بیت و به‌خصوص امام حسین (ع) و حضرت زهرا (س) به‌اندازه‌ای بود که حتی در روزهای بی‌هوشی در بستر بیماری قرار داشت و فرزندان خود را نمی‌شناخت، مکرر زیر لب به ذکر مصیبت اهل‌بیت(ع) مشغول بود و اشک بر چشمانش جاری بود.

حجت‌الاسلام محمدحسن رحیمیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره توصیف ابعاد شخصیت پدرش مرحوم، آیت‌الله حاج شیخ یدالله رحیمیان اظهار کرد: گرچه توصیف شخصیت مرحوم پدر از زبان فرزند، مناسب و دلپذیر نیست، اما از باب توصیف استاد خود در زندگی طلبگی‌ام، این سخنان را بیان می‌کنم.

وی با بیان اینکه پدرم از جهات مختلف دارای ویژگی‌های مختلفی بود، گفت: مهم‌ترین خصلتی که از پدرم خود، در مقام یک استاد در سیر زندگی‌، در ذهنم تبلور دارد، این است که از طفولیت تاکنون یاد ندارم ذکر مصیبتی از حضرت زهرا (س) و امام حسین (ع) نزد آن مرحوم شده و اشک پدر جاری نشده باشد.

فرزند آیت‌الله حاج شیخ یدالله رحیمیان تصریح کرد: مرحوم پدرم، اهل گریه (بکا) و با اهل‌بیت (ع) مأنوس بود و عشق خاصی را نسبت به خاندان عصمت و طهارت داشت، به‌ویژه به حضرت زهرا (س) و امام حسین (ع) تمسک و توسل مداوم داشت.

وی افزود: این عرض ارادت به ساحت مقدس اهل‌بیت و به‌خصوص امام حسین (ع) به‌اندازه‌ای بود که حتی آن مرحوم در روزهای گذشته که به شکل بی‌هوش در بستر بیماری قرار داشت و فرزندان خود را نمی‌شناخت، مکرر زیر لب به ذکر مصیبت اهل‌بیت (ع) مشغول بود و اشک بر چشمانش جاری بود.

حجت‌الاسلام رحیمیان تصریح کرد: همان‌طور که همه می‌دانند، افراد در حالت بی‌هوشی، واقعیت و عمق وجودی خود را که در طول زندگی با آن مأنوس بودند، بروز و ظهور می‌دهند و این عشق به امام حسین (ع) و ارادت به حضرت زهرا (س) در وجود مرحوم پدر، نهادینه شده بود.

وی ادامه داد: توجه و تمرکز بر اهل‌بیت و خاندان عصمت و طهارت، مطلبی است که مرحوم پدر (آیت‌الله رحیمیان) حتی در حالت فراموشی و غفلت مطلق خود بر آن اهتمام داشت.

تولیت مسجد مقدس جمکران در ادامه تصریح کرد: مرحوم آیت‌الله رحیمیان ازنظر روحی و معنوی تحت تأثیر دو نفر از علما بودند که مطالب زیادی از آن‌ها برای ما تعریف می‌کردند، نخست مرحوم آیت‌الله بیدآبادی برادر بزرگ‌تر مرحوم شاه‌آبادی (استاد اخلاق حضرت امام راحل) که در سال ۱۳۱۳ از دنیا رفت و مرحوم پدر در سن نوجوانی تحت تأثیر ابعاد معنوی آن عالم ربانی بود.

وی خاطرنشان کرد: دومین نفری که مرحوم پدر تحت تأثیر ابعاد معنوی آن عالم بود، مرحوم آیت‌الله حاج شیخ محمدحسن نجف‌آبادی است، از جمله ویژگی‌هایی که مرحوم پدر از این عالم برای ما تعریف می‌کرد، تقیّد آن عالم به استفاده نکردن از وجوهات شرعی در زندگی شخصی توسط آن عالم بوده است.

به گزارش ایمنا، مرحوم آیت‌الله حاج شیخ یدالله رحیمیان، در شب تاسوعای حسینی درگذشت و در روز عاشورای حسینی بر دوش عزاداران حسینی تشییع شد و در گلستان شهدای اصفهان در خانه ابدی آرام گرفت.

کد خبر 676447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.