حذف تدریجی زغال‌سنگ در سنگاپور تا سال ۲۰۵۰

دولت سنگاپور برنامه‌هایی را برای حذف زغال‌سنگ تا سال ۲۰۵۰ ارائه داده است. این اقدام، گامی مهم برای پایداری کشور، به عنوان یکی از بزرگ‌ترین واردکنندگان زغال‌سنگ در جهان، محسوب می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بانک مرکزی سنگاپور (MAS) معتقد است که حذف زغال‌سنگ برای کاهش انتشار کربن دی‌اکسید و بهبود تغییرات آب و هوایی، امری ضروری است و به همین علت استراتژی حذف زغال‌سنگ تا سال ۲۰۵۰ را در پیش گرفته است.

راوی منون، رئیس «اداره تجارت دوستدار محیط زیست» بانک مرکزی سنگاپور در این رابطه گفت: «بانک مرکزی سنگاپور متعهد به حمایت از گذار سنگاپور به اقتصاد کم‌کربن است و حذف زغال‌سنگ در سنگاپور بخش مهمی از این سفر به‌شمار می‌رود. حذف زغال‌سنگ روندی تدریجی خواهد داشت و برای رسیدن به این هدف، به صورت اصولی و گام به گام، با تولیدکنندگان برق همکاری خواهد کرد.»

مدیرعامل بانک مرکزی سنگاپور ادامه داد: «ما با بخش برق همکاری خواهیم کرد تا از یک گذر قاعده‌مند و منظم به آینده‌ای کم‌کربن اطمینان حاصل کنیم. دستیابی به این امر مهم مستلزم انجام برخی از اقدامات، از جمله سرمایه‌گذاری در انرژی‌های تجدیدپذیر، بهره‌وری انرژی و جذب و ذخیره کربن است.»

در واقع، حذف زغال‌سنگ در سنگاپور یک گام مثبت برای این کشور تلقی می‌شود و نشانه آن است که سنگاپور در کاهش انتشار کربن همچنین به حداقل رساندن تغییرات آب و هوایی در جهان فعالانه عمل می‌کند، ضمن این‌که به احتمال زیاد اقدام جدید باعث افزایش شهرت سنگاپور به عنوان یکی از پیشگامان جهان در توسعه پایدار خواهد شد.

حذف زغال‌سنگ در سنگاپور به چه معنا است؟

حذف زغال‌سنگ در سنگاپور پیامدهای مفید بسیاری خواهد داشت که شامل موارد زیر است:

  • کاهش انتشار کربن: حذف زغال‌سنگ به سنگاپور کمک می‌کند تا انتشار کربن را در سراسر جهان کاهش دهد؛ این اتفاق برای محیط زیست و نیز برای رقابت اقتصادی بلندمدت سنگاپور گامی مهم خواهد بود.
  • افزایش اتکا به انرژی‌های تجدید پذیر: حذف تدریجی زغال‌سنگ به این معنی است که سنگاپور باید بیشتر به منابع انرژی تجدیدپذیر مانند نیروی خورشیدی و بادی تکیه کند، که البته تحقق این امر مستلزم سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌ها و فناوری‌های جدید است.
  • افزایش قیمت برق: اجرایی شدن حذف زغال سنگ در سنگاپور، احتمالاً منجر به افزایش قیمت برق در این کشور خواهد شد، به این دلیل که منابع انرژی تجدیدپذیر گران‌تر از زغال‌سنگ هستند. با این حال، مزایا و ارزش بلندمدت کاهش انتشار کربن و سرمایه‌گذاری در فناوری‌های جدید در مقایسه با هزینه‌های کوتاه‌مدت بیشتر خواهد بود.
کد خبر 676429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.