با جلوگیری از تعطیلی ۲ واحد تولید فولاد، اشتغال ۴۰۰ نیروی کار حفظ شد

رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: دو کارخانه تولیدکننده میلگرد و مصنوعات فلزی در استان قزوین از جمله واحدهای تولیدی تحت نظارت اداره تصفیه امور ورشکستگی دادگستری استان تهران است که با حمایت‌های قضائی در حال حاضر اشتغال بیش از ۴۰۰ نفر از نیروی کار در این واحدها حفظ شده است.

به گزارش ایمنا، علی القاصی‌مهر با بیان اقدامات صورت گرفته در زمینه حمایت از واحدهای تولیدی اظهار کرد: دو کارخانه تولیدکننده میلگرد و مصنوعات فلزی در استان قزوین از جمله واحدهای تولیدی تحت نظارت اداره تصفیه امور ورشکستگی دادگستری استان تهران است که با حمایت‌های قضائی در حال حاضر اشتغال بیش از ۴۰۰ نفر از نیروی کار در این واحدها حفظ شده است.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب مهم‌ترین مسئله کشور را موضوع اقتصاد و معیشت مردم دانستند و بر همین اساس نیز، شعار سال ۱۴۰۲ را «مهار تورم و رشد تولید» اعلام کردند، افزود: در دوره تحول و تعالی قضائی اقدامات بسزایی برای احیای واحدهای تولیدی یا جلوگیری از تعطیلی کارخانه‌ها صورت گرفته است که منجر به حفظ اشتغال و جلوگیری از بیکاری هزاران کارگر و نیروی کار شده است.

رئیس کل دادگستری استان تهران تصریح کرد: در اجرای برنامه‌های عملیاتی دادگستری استان تهران و با پیگیری اداره تصفیه امور ورشکستگی دادگستری استان تهران، کارخانه‌های فولاد قزوین و شرکت فولاد آرمان شفق دو واحد صنعتی و تولیدی هستند که زیر نظر اداره تصفیه امور ورشکستگی دادگستری استان تهران احیا شده‌اند و از تعطیلی این واحدها جلوگیری شده است.

وی ادامه داد: ضمن احیا و جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی در بسیاری از کارخانه‌ها با بهره‌گیری از مدیران و کارشناسان متخصص و اهل فن، به نحوی اقدام شده که توسعه و افزایش تولید نیز در واحدهای ورشکسته صورت گرفته است.

القاصی‌مهر گفت: در حال حاضر نیز دو واحد تولیدی صنایع فولاد در قزوین با تمام ظرفیت در حال فعالیت و تولید هستند.

حجت‌الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه در جلسات شورای عالی قوه قضائیه بر مصمم بودن دستگاه قضائی بر حمایت از تولید داخلی و مساعدت دولت در این عرصه تاکید کرده است همچنین حمایت و کمک بیشتر، منسجم‌تر و هدفمندتر از واحدهای تولیدی را از جمله برنامه‌های قوه قضائیه در سال جاری برشمرده و در نشست اخیر نیز عملیاتی‌سازی مجدانه شعار سال را مورد تاکید قرار دادند و گفت: در قوه قضائیه چنانچه در مباحثی ناظر بر شعار سال، مسئولیت ذاتی داریم، باید مجدانه به آن مسئولیت عمل کنیم و در سایر جنبه‌ها نیز به دولت برای تحقق شعار «مهار تورم و رشد تولید» کمک و برای رفع موانع کسب‌وکارها تلاش کنیم.

دادگستری استان تهران نیز در همین راستا و در اجرای ماموریت‌هایی که در قالب برنامه‌های سند تحول و تعالی قوه قضائیه بر عهده دارد، اقدامات مؤثری را در زمینه حمایت از سرمایه‌گذاری و واحدهای تولیدی و کارخانه‌ها در سطح کشور انجام داده است.

از جمله این اقدامات احیا و حفظ واحدهای تولیدی و کارخانه‌ها بزرگی است که در سطح کشور به دلیل مسائل مختلف دچار رکود یا ورشکستگی شده است و با توجه به استقرار دفتر مرکزی این کارخانه‌ها در پایتخت مورد حمایت دادگستری و اداره تصفیه امور ورشکستگی استان تهران قرار دارند.

منبع: میزان

کد خبر 676423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.