لزوم هم‌افزایی برای برندسازی سمنان به عنوان پایتخت جاده ابریشم

رئیس دبیرخانه بین‌المللی سمنان در اتحادیه شهرهای جاده ابریشم ایران بر لزوم هم‌افزایی در تثبیت برند سمنان به عنوان پایتخت جاده ابریشم در راستای توسعه گردشگری تاکید کرد و گفت: سمنان از ظرفیت‌های بالقوه فراوانی برای جذب گردشگر و توسعه گردشگری برخوردار است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسین موسوی امروز _شنبه هفتم مردادماه_ در دیدار با مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان اظهار کرد: امروزه توسعه گردشگری بدون مشارکت و همراهی دیگر ارگان‌ها از جمله دولتی و غیردولتی میسر نیست و در صنعت گردشگری نقش هم‌افزایی در ساماندهی گردشگران بسیار برجسته است.

وی با اشاره به ضرورت برندسازی در حوزه گردشگری افزود: سمنان از ظرفیت‌های بالقوه فراوانی برای جذب گردشگر و توسعه گردشگری برخوردار است و با داشتن برنامه تخصصی می‌توان نظام‌های بین‌المللی برندسازی کرد.

رئیس دبیرخانه بین‌المللی سمنان در اتحادیه شهرهای جاده ابریشم ایران انتخاب شهر سمنان به عنوان نماینده ایران در اتحادیه گردشگری شهرهای جاده ابریشم که به ابتکار کشور چین تشکیل شده است را نقطه آغازی در این راه دانست و با تاکید بر لزوم هم‌افزایی در تثبیت برند سمنان برای پایتخت جاده ابریشم خاطرنشان کرد: برگزاری یک برنامه بین‌المللی برای کشورهای جاده ابریشم در دستور کار قرار دارد.

در ادامه امیر کرم‌زاده، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان با تاکید بر همراهی و مشارکت این اداره کل در برگزاری رویدادهای برنامه سمنان پایتخت جاده ابریشم ایران تصریح کرد: بازار ۲۰ کشور عضو اتحادیه شهرهای جاده ابریشم جهان آن‌قدر مهم است که بتوان با سرمایه‌گذاری در جذب گردشگران و سرمایه‌گذاران این کشورها، فرصت‌های توسعه گردشگری را برای سمنان فراهم کرد.

وی برگزاری برنامه بین‌المللی برای کشورهای جاده ابریشم را نقطه عطفی در رونق گردشگری منطقه دانست و خواستار همراهی دیگر دستگاه‌ها با این رویداد شد.

به گزارش ایمنا، اتحادیه شهرهای جاده ابریشم جهان، به ابتکار کشور چین با حضور ۲۰ شهر از کشور چین و ۲۰ شهر از کشورهای واقع در مسیر جاده ابریشم تشکیل شد. شهر سمنان آبان‌ماه سال گذشته به عنوان نماینده ایران در هیئت مؤسس این اتحادیه معرفی شده است.

کد خبر 676417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.