افزایش ۳۰ درصدی عملیات امدادونجات در ارتفاعات و مناطق جنگلی

جمعیت هلال‌احمر از افزایش ۳۰ درصدی عملیات امداد و نجات در ارتفاعات و مناطق جنگلی کشور در هفته گذشته خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر، جمعیت هلال‌احمر در اطلاعیه‌ای به شرح مأموریت‌های امداد و نجات این جمعیت در هفته گذشته پرداخت و اعلام کرد که از سی‌ویکم تیر تا ششم مردادماه سال جاری، در سطح کشور ۹۸۳ مورد عملیات و خدمات امداد و نجات به ثبت رسیده است که نسبت به هفته قبل شاهد رشد ۱۳ درصدی عملیات و خدمات امداد و نجات هستیم.

بر پایه اطلاعات ثبت شده طی هفته گذشته با حضور نجاتگران جمعیت هلال‌احمر به ۴۲۴۱ نفر خدمات لازم امداد و نجات ارائه شد، ۵۰۹ مصدوم و بیمار در سوانح مختلف به مراکز درمانی انتقال داده شدند و ۳۲۸۵ مصدوم و بیمار در محل حادثه، خدمات درمانی پیش‌بیمارستانی را دریافت کردند. طی این مدت ۹۶ نفر آسیب‌دیده و در راه مانده نیز اسکان اضطراری داده شدند.

در این مدت بیشترین عملیات امداد و نجات در استان‌های مازندران با ۱۶۶ عملیات، اصفهان با ۷۲ عملیات و گلستان با ۴۱ عملیات بوده که ۳۳ درصد از عملیات‌های امداد و نجات در این سه استان کشور با انجام ۲۴۱ عملیات انجام شده است.

طی هفته گذشته ۴۴۱ مورد عملیات امداد و نجات در سوانح جاده‌ای در محورهای برون‌شهری کشور توسط نجاتگران جمعیت هلال‌احمر انجام شده است که منجر به انتقال ۲۶۶ مصدوم به مراکز درمانی، درمان ۶۷ مصدوم در محل حادثه و رهاسازی ۷۶ مصدوم محبوس شده در خودرو طی ۶۲ عملیات نجات فنی شده است؛ لازم به ذکر است که انجام عملیات برون‌شهری، نسبت به هفته قبل، دو درصد رشد داشته است.

از سی‌ویکم تیر تا ششم مردادماه سال جاری در ارتفاعات کوهستانی و مناطق جنگلی ۲۲ استان کشور ۶۰ مورد عملیات نجات و امداد توسط نجاتگران جمعیت هلال‌احمر به انجام رسیده است که طی این مدت ۳۵ نفر نجات و به مناطق امن انتقال یافته، ۱۴ نفر از مصدومان به مراکز درمانی منتقل و شش نفر در محل حادثه درمان شدند که انجام عملیات امدادونجات در ارتفاعات کوهستانی و مناطق جنگلی کشور، نسبت به هفته گذشته، رشد ۳۰ درصدی داشته است. بیشترین تعداد عملیات امدادونجات در استان‌های مازندران، البرز و گیلان با انجام ۱۱، هفت و شش عملیات بوده که انجام ۳۰ درصد از عملیات‌های امداد و نجات جاده‌ای در سه استان شمالی کشور و با انجام ۱۸ عملیات انجام گرفته است.

طی هفته گذشته به دلیل وقوع رگبار شدید باران و ایجاد سیلاب و آب‌گرفتگی منازل مسکونی در شش استان کشور با حضور ۳۶ تیم عملیاتی در ۱۰ منطقه عملیاتی به ۲۲۸ نفر آسیب‌دیده خدمات امداد و نجات ارائه شد، طی این عملیات‌ها ۶۱ نفر اسکان اضطراری پیدا کردند و ۱۵ واحد مسکونی از آب تخلیه شد. همچنین طی این مدت سه نفر شامل سه زن ۱۰، ۱۴ و ۱۶ ساله در شهرستان بندرعباس به دلیل طغیان رودخانه جان خود را از دست دادند. بیشترین امدادرسانی در استان‌های، سیستان و بلوچستان با ۱۳۳ نفر، آذربایجان غربی با ۶۰ نفر و آذربایجان شرقی با ۲۹ نفر انجام شده است.

کد خبر 676406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.