میزان مصرف برق خانگی / کاهش ۱۰ درصدی در روز گذشته

مصرف برق روز گذشته در ساعات پیک، ۱۰.۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بر اساس آمار منتشر شده از طرف شرکت مدیریت منابع برق ایران، مصرف برق روز گذشته جمعه _ششم مردادماه ۱۴۰۲_ در ساعت ۲۰:۳۰، به ۵۷,۹۵۹ مگاوات رسید. پیک مصرف برق در مدت مشابه سال گذشته ۵۶۸۶۰ مگاوات بود که کاهش ۲.۰۲ درصدی را نشان می‌دهد.

همچنین ساعت ۱۴:۲۳ روز گذشته پیک مصرف برق ۵۶,۸۶۵ مگاوات بود، در صورتی که میزان مصرف برق در مدت مشابه سال گذشته ۶۳,۴۷۱ مگاوات بوده که بیانگر افت ۱۰.۴ درصدی است.

ردیف تاریخ زمان نیاز مصرف برق در پیک نیاز مصرف برق در پیک (سال گذشته) ذخیره نیروگاه‌ها مصرف برق صنایع تولید نیروگاه‌های تجدید پذیر (مجموع ۲۴ ساعت) میانگین فرکانس
۱ ۱۴۰۲/۰۵/۰۶ ۲۰:۳۰ ۵۷,۹۵۹ ۵۹,۱۵۷ ۱,۱۰۶ ۵,۵۴۸ ۶۷۰۱ ۴۹.۹۱
۲ ۱۴۰۲/۰۵/۰۶ ۱۴:۲۳ ۵۶,۸۶۵ ۶۳,۴۷۱ ۷۷۰ ۵,۴۶۱ ۶۷۰۱ ۴۹.۹۱

روز دوشنبه، دوم مردادماه مصرف برق در کشور رکورد جدید ثبت کرد و ساعت پیک به ۷۲ هزار و ۷۲۴ مگاوات رسید که در تاریخ مصرف برق ایران بی‌سابقه بوده است. اما روند کاهشی مصرف برق با خنک‌تر شدن هوا از روز سه‌شنبه آغاز شد که کمترین میزان مصرف در ساعات پیک مربوط به روز گذشته و در پیک روز برابر ۵۶,۸۶۵ بوده است. روز جمعه با توجه به کاهش مصرف برق خانگی، شبکه سراسری امکان تأمین برق بیشتر برای صنایع را نیز پیدا کرد و مصرف برق صنایع هزار مگاوات نسبت به روزهای گذشته افزایش داشت و به ۵,۵۴۸ رسید.

پیش‌بینی وزش باد شدید موقت و گاهی گرد و خاک همچنین رگبار و رعد و برق، از چهارشنبه هفته گذشته تا دوشنبه هفته جاری در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، بعضی نقاط هرمزگان و جنوب کرمان توسط سازمان هواشناسی کشور اعلام شده است که منجر به کاهش مصرف برق می‌شود.

در سال جاری وزارت نیرو طرح پاداش کاهش مصرف برق را در دستور کار خود قرار داده است که بر اساس آن نه تنها کسانی که کمتر از الگو مصرف می‌کنند؛ بلکه مشترکان بالای الگوی مصرف نیز در صورت کاهش مصرف خود شامل پاداش می‌شوند.

آن‌طور که آمار وزارت نیرو نشان می‌دهد، بیشترین پاداش پرداختی تاکنون مربوط به قبض مشترکی است که مبلغ آن یک ملیون و ۲۵۰ هزار تومان بوده است. این پاداش در مناطق گرمسیر به‌طور متوسط ۲۵۰ هزار تومان و در مناطق عادی ۷۵ هزار تومان است که تا پایان شهریورماه امکان دریافت آن برای مردم فعال است.

کد خبر 676358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.