جمع‌آوری لاشه ۶۰۰ موش در طرح طعمه‌گذاری

رئیس اداره هماهنگی و نظارت خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: طرح ضربتی طعمه‌گذاری موش در ۱۰ خیابان اصلی و انهار این کلان‌شهر به‌صورت جداگانه انجام، حدود ۶۰۰ لاشه در سطح شهر جمع‌آوری و کلونی آن‌ها تخریب شد.

رامین میرعسگری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به مبارزه با حیوانات موذی در سطح شهر اصفهان اظهار کرد: ۱۶ کارشناس طعمه‌گذار در هر منطقه شهرداری اصفهان به‌صورت روزانه مشغول کنترل حیوانات موذی و پیگیری مواردی هستند که از طریق ۱۳۷ گزارش داده می‌شود؛ علاوه بر موش سگ‌های ولگرد نیز جمع‌آوری می‌شوند.

وی با بیان اینکه طرح مبارزه با موش تیرماه امسال در سطح مناطق پانزده‌گانه شهرداری اصفهان اجرا شد، افزود: در این طرح کارشناسان ساعت سه بامداد در خیابان‌های اصلی که بیشترین تعداد کلونی را داشت، طعمه‌گذاری انجام می‌دادند.

رئیس اداره هماهنگی و نظارت خدمات شهری شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه حدود ۶۵۰۰ کلونی موش در سطح شهر اصفهان وجود دارد، گفت: طبق بررسی‌های انجام شده توسط این اکیپ خیابان‌هایی که شرایط بحرانی داشت، مشخص و طرح در آن‌ها اجرا شد.

وی ادامه داد: طرح ضربتی طعمه‌گذاری موش در پنج تا ۱۰ خیابان اصلی و انهار این کلان‌شهر به‌صورت جداگانه انجام و حدود ۶۰۰ لاشه در سطح شهر جمع‌آوری و کلونی آن‌ها تخریب شد.

میرعسگری با اشاره به اینکه در حال حاضر جمعیت موش‌ها در فصل گرم سال به اوج می‌رسد، تصریح کرد: وجود زباله‌های بیش از اندازه و قراردادن آن‌ها خارج از نوبت در معابر، گرمای هوا و رطوبت ناشی از آبیاری جمعیت موش‌ها را به شدت افزایش می‌دهد اما با اقدامات انجام شده موفق به کنترل جمعیت آن‌ها شده‌ایم.

وی ضمن توصیه به شهروندان اصفهانی مبنی بر این که از قرار دادن زباله‌ها خارج از نوبت در سطح شهر خودداری کنند، ادامه داد: بیشترین مشکل ناشی از زباله‌هایی است که موجب تجمع و تغذیه موش‌ها می‌شود، در خیابان‌هایی که مغازه‌های فست‌فود بیشتر وجود دارد، به‌دلیل نداشتن مخزن زباله، شرایط تغذیه موش‌ها و افزایش تولید مثل آن‌ها به‌راحتی فراهم می‌شود.

کد خبر 676352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.