بایدن و معمای پنهان‌سازی کهولت سن

زمین خوردن‌های متعدد رئیس‌جمهور آمریکا باعث شد که تیم پشتیبانی کاخ سفید، تصمیم به آغاز پروژه پنهان‌سازی کهولت سن جو بایدن ۸۱ ساله بگیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم همراهان رئیس‌جمهور آمریکا، پس از زمین خوردن‌های متعدد جو بایدن سعی بر کاهش لحظات آبروبر این رئیس‌جمهور ۸۰ ساله کردند، زیرا به عقیده آن‌ها این شرایط ممکن است به شانس پیروزی بایدن در انتخابات ۲۰۲۴ ریاست‌جمهوری آمریکا لطمه بزند.

بر اساس گزارش وبگاه فوربز و خبرگزاری ان‌بی‌سی، همراهان رئیس‌جمهور آمریکا به‌تازگی شروع به استفاده از پلکان جمع‌شونده با تعداد پله‌های کمتر در پروازهای اِرفورس وان (هواپیمای رئیس‌جمهور) کرده‌اند تا احتمال افتادن جو بایدن ۸۰ ساله روی پله‌ها به حداقل برسد.

بایدن و معمای پنهان‌سازی کهولت سن

بر اساس تحلیل ان‌بی‌سی، پس از اینکه ماه گذشته بایدن ۸۰ ساله هنگام مراسم فارغ‌التحصیلی آکادمی نیروی هوایی پایش به یک کیسه شن گیر کرد و روی صحنه افتاد، به ندرت از پله‌های طولانی‌تر برای سوار شدن به هواپیمای ریاست‌جمهوری استفاده کرد و در عوض ترجیح داد در ۸۴ درصد مواقع از پله‌های کوتاه‌تر استفاده کند.

پخش گسترده ویدئوی زمین خوردن بایدن در فضای مجازی ظاهراً باعث نگرانی تیم بایدن مبنی بر تقویت این حس میان رای‌دهندگان و سن بالای او برای دوره دوم ریاست‌جمهوری شده است.

بایدن قبل از این حادثه ۳۷ درصد مواقع از پله‌های کوتاه‌تر استفاده کرده بود. دو منبع آگاه به خبرگزاری ان‌بی‌سی گفتند که این اقدام بخشی از تلاش هماهنگ تیم بایدن برای اطمینان از تکرار نشدن حادثه‌ای مانند آنچه در مراسم فارغ‌التحصیلی نیروی هوایی رخ داد است.

تاکتیک‌های دیگر برای جلوگیری از لحظات آبروبر، به‌ویژه در رابطه با غلط به‌کار بردن کلمات، شامل استفاده از کارت‌های یادداشت برای یادآوری نکات بحث در طول جلسات و فونت بزرگ‌تر تله پرومتر در طول سخنرانی‌ها می‌شود.

یک نماینده دموکرات کنگره به صورت ناشناس به خبرگزاری ان‌بی‌سی گفته است: «[باورتان نمی‌شود چه] تعداد پیامک‌هایی پس از افتادن رئیس‌جمهور دریافت کردم… انگار گوشی‌ام داشت منفجر می‌شد. به من می‌گفتند این خیلی برایمان بد خواهد شد.»

بایدن و معمای پنهان‌سازی کهولت سن

خلاف این روایت

اندرو بیتس، سخنگوی کاخ سفید، برای دفاع از رئیس‌جمهور در خصوص نگرانی‌های مرتبط با سن بالای او، به «کارنامه بی‌سابقه» بایدن در زمینه سیاست‌های [موفق] کاخ سفید اشاره کرد. وی «مقامات جمهوری‌خواه» را مقصر پخش این نگرانی‌ها دانست و افزود: «واضح است که می‌توانیم اینگونه نتیجه‌گیری کنیم که غر زدن آن‌ها بیشتر باعث خوش‌شانسی ما شده است.»

آخرین باری که بایدن هنگام سوار شدن به اِر فورس وان افتاد، چهاردهم ژوئیه بود. این حادثه یکی از مجموعه حوادث متعددی است که در انظار عمومی قرار می‌گیرد و در نهایت سوژه بخش‌های خبری رسانه‌های حزب محافظه‌کار می‌شود. بایدن همچنین تابستان گذشته هنگام دوچرخه‌سواری در ایالت دلاوِر از دوچرخه‌اش افتاد. سابقه بایدن در گاف‌های گفتاری نیز چندان بهتر نیست، گاه خاطرات نامربوط تعریف می‌کند یا کلمات را جابه‌جا استفاده می‌کند. او بیست‌وهفتم ژوئن دو بار طی ۲۴ ساعت در صحبت‌های خود عراق و اوکراین را با هم اشتباه گرفت. در همان روز، او چین و هند را در اشاره به نخست‌وزیر هند، نارندرا مودی، غلط به‌کار برد.

نظرسنجی آوریل سی‌ان‌ان نشان می‌دهد که ۶۷ درصد از رای‌دهندگان معتقد هستند که او توان و حضور ذهن لازم برای نقش‌آفرینی مؤثر به عنوان رئیس‌جمهور را ندارد. بایدن در حالی برای دور دوم انتخابات تلاش می‌کند که تا پایان دوره دوم ریاست‌جمهوری خود ۸۶ ساله می‌شود و تنها یک‌سوم دموکرات‌ها می‌گویند که او شایسته نمایندگی مجدد در انتخابات دارد و نتایج نظرسنجی‌ها در این باره رو به افت است.

در گزارش نیویورک پست به اظهارات هیلاری کلینتون، نامزد سابق دموکرات ریاست‌جمهوری آمریکا، اشاره شده است که سن بالای بایدن را مشکلی برای انتخابات سال ۲۰۲۴ می‌داند:

بایدن و معمای پنهان‌سازی کهولت سن

«هر کسی ممکن است این نگرانی را داشته باشد. ما رئیس‌جمهورهای جوان‌تری نیز داشتیم که قبلاً افتاده بودند اما باعث نشد تماشاچیان از نگرانی ضربان قلب‌شان تندتر شود.» با این حال کلینتون از رای‌دهندگان خواست که در کنار نامزد فعلی حزب دموکرات بمانند و به اعمال مثبت او در خصوص چیپ‌سازی بومی و سایر موارد توجه کنند.

این اقدامات تیم بایدن برای دور نگه داشتن او از حواشی در حالی انجام می‌شود که فساد مالی پسرش (هانتر بایدن) در کنار سایر اعمالش، بر اعتبار خانواده بایدن سایه افکنده است و زمزمه‌هایی شنیده می‌شود که کوین مکارتی، نماینده کنگره جمهوری‌خواه، قصد دارد بایدن را در رابطه با ارتباط مالی پسرش با چین و اوکراین استیضاح کند، اما ترامپ نیز بارها طی دوران ریاست‌جمهوری استیضاح شد و این روند جز دردسر برای تیم ریاست‌جمهوری و آماده‌سازی افکار عمومی برای انتخابات، تأثیر دیگری نداشت.

کد خبر 676339

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.