بارش شهابی Piscis Austrinid  را از دست ندهید

بهترین زمان برای رصد بارش شهابی Piscis Austrinid حدود ساعت ۰۲:۰۰ است، زمانی که نقطه تابش آن در بالاترین حد در آسمان است. در این زمان، شهاب‌ها به صورت عمودی به پایین می‌بارن

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بارش شهابی Piscis Austrinid از تاریخ بیست‌وچهارم تیرماه تا ۱۹ مردادماه فعال خواهد بود و اوج آن روز شنبه -هفتم مردادماه- رخ خواهد داد. در طول این مدت، هر زمان که نقطه تابشی شهاب باران در صورت فلکی Piscis Austrinid، بالاتر از افق باشد، شانس مشاهده شهاب‌ها بیشتر خواهد بود. این شهاب‌باران از اصفهان، تا قبل از ساعت ۲۱:۴۵ که نقطه تابش آن از افق شرقی شما بالا می‌رود، قابل مشاهده نخواهد بود. سپس این شهاب باران تا طلوع صبح حوالی ساعت ۰۴:۴۵ فعال خواهد ماند.

احتمالاً بهترین زمان برای رصد بارش شهابی Piscis Austrinid حدود ساعت ۰۲:۰۰ است، زمانی که نقطه تابش آن در بالاترین حد در آسمان است. در این زمان، شهاب‌ها به صورت عمودی به پایین می‌بارند و مسیرهای کوتاه نزدیک به نقطه تابش را ایجاد می‌کند. در صورتی که در زمان‌های دیگر، شهاب‌های کمتری بر فراز آسمان می‌سوزد و تمایل دارند با زاویه مایل وارد جو شوند.

انتظار می‌رود که نرخ ساعتی سرسویی (ZHR) بارش شهابی Piscis Austrinid پنج باشد. با این وجود، این نرخ ساعتی در زمان اوج بارش شهابی با فرض یک آسمان کاملاً تاریک محاسبه می‌شود. این بارش شهابی از موقعیت مکانی اصفهان در ارتفاع ۲۷ درجه بالای افق شما ظاهر می‌رود و بر این اساس تخمین زده می‎‌شود که می‌تواند فقط دو شهاب در ساعت را مشاهده کرد، زیرا تابش در آسمان نسبتاً کم خواهد بود. در این زمان، ماه نیز فقط دو روز از فاز کامل خود فاصله دارد، بنابراین تداخل قابل‌توجهی برای مشاهده شهاب‌ها ایجاد می‌کند.

کد خبر 676268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.