پایین آوردن سطح دین از اهداف دشمن است

امام جمعه مشهد گفت: یکی از اقداماتی که دشمن به وسیله آن درصدد است ما را به‌صورت جامعه‌ای بی‌تفاوت درآورد، پایین آوردن سطح دین در مقابل ما است، یعنی قبح فجایع، مفاسد و بی‌بند و باری از چشم‌های ما بیفتد، جوانان ما گناه کنند و از طرف دیگر، عظمت پیغمبر از چشم ما بریزد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آیت الله علم‌الهدی در خطبه نماز جمعه روز عاشورا در حرم مطهر رضوی ضمن قدردانی از عزاداران و زائران اظهار کرد: خداوند متعال پاداش و اجر این همه عزاداری و عشق را هم در برکات زندگی شما و هم در شئون زندگی عزیزان و نسل شما حفظ کند و آن پدران و مادرانی که این میراث را برای ما گذاشتند، ما را عاشورا و تاسوعا شناس کردند بیامرزد.

وی با اشاره به اینکه امروز دشمن درصدد ایجاد فاصله و جدایی بین شما و اهل بیت (ع) افزود: در تمامی جوامع و امت اسلامی، دشمن با یک شگردی توانسته جوانان و مسلمانان مرد و زن را از اسلام دور کند و در مقابل دین، در یک موضع بی‌تفاوتی قرار بدهد ولی در مقابل ما و شما، نتوانسته است کاری انجام دهد که از اسلام، خدا و امام حسین (ع) دست برداریم.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه امروز جبهه اول در مقابل ضد خدا و ضد دین تشکیل شده و با دشمنان خدا و مستکبرین در حال جنگ هستیم، خاطرنشان کرد: فوکویاما، یک نظریه‌پرداز کاخ سفید حرفی دارد که مکرر نیز بیان شده است، می‌گوید «شیعه پرنده‌ای است که دو بال دارد، یک بال سرخ و یک بال سبز دارد و با این دو بال طوری پرواز می‌کند که هیچ تیری به او اصابت نمی‌کند»، بال سرخ آن عاشورا و بال سبزش انتظار فرج است.

علم‌الهدی با اشاره به تلاش دشمن برای از بین بردن دو بال شیعه، افزود: یکی از اقداماتی که دشمن به وسیله آن درصدد است ما را به‌صورت جامعه‌ای بی‌تفاوت درآورد، پایین آوردن سطح دین در مقابل ما است، یعنی قبح فجایع، مفاسد و بی‌بند و باری از چشم‌های ما بیفتد، جوانان ما گناه کنند و از طرف دیگر، عظمت پیغمبر از چشم ما بریزد.

وی با تأکید بر این‌که تا امام حسین علیه‌السلام و کربلا زنده است و شما مردم عاشق و دلداده حسین (ع) هستید، ما هیچ مشکلی نداریم، ابراز کرد: دشمن امروز هر کاری انجام می‌دهد تا در جامعه دینی بی‌تفاوتی ایجاد شود و به وسیله قرآن سوزی، می‌خواهد ریشه اسلام را بزنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به شگردهای دشمن برای حذف مکتب سیدالشهدا (ع) از جامعه اظهار کرد: از روز شهادت امام حسین (ع) تا امروز، عاشورا در فصل‌های مختلف و با شگردهای مختلف مورد حمله دشمن بوده است، زمانی به شکل جابرانه جلوی برگزاری مراسم و حسین حسین گفتن را می‌گرفت و زمان دیگر نیز تلاش می‌کرد این مکتب صرفأ به یک مراسم تبدیل شود، بگوید یک چهارشنبه سوری داریم و از روی آتش می‌پریم، یک عاشورا نیز داریم که آنجا اطعام می‌شویم و غذا می‌خوریم.

وی ضمن تمجید از حرکت‌های ابتکاری در برپایی ایستگاه‌های صلواتی و محتوایی در ایام عزاداری سیدالشهدا علیه‌السلام، خاطرنشان کرد: از حرکت ابتکاری عزیزانی که برپایی ایستگاه‌های صلواتی در تهییج انقلاب کربلا انجام دادند، خیلی متشکریم، جوانان ما انواع و اقسام هنرنمایی‌ها، ذوق‌ها و استعدادهای خود را در اهتزاز پرچم حسینی در این شهر و سایر شهرها نشان دادند.

امام جمعه مشهد مقدس با اشاره به این‌که در کنار چنین اقداماتی، برخی مشکلات نیز به وجود می‌آید، گفت: یک مشکل داریم و آن این است که نکند امام حسین علیه السلام را یک امام حسین تشریفاتی و مراسمی کنید؛ این‌طور نشود که در ایستگاه‌ها جمعیت موج بزند اما پای منابر کسی نباشد و بیان تبیین عظمت امام حسین علیه‌السلام خلوت باشد، این خیلی بد است؛ اگر امام حسین علیه السلام برای ما تبدیل به تشریفات شد و محتوای امام حسین (ع) از ما گرفته شد، بدبخت می‌شویم.

کد خبر 676262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.