امام حسین (ع) بزرگترین الگو برای آزادی‌خواهان جهان است

امام جمعه کرمانشاه گفت: امام حسین (ع) بزرگترین الگو برای آزادی خواهان جهان است زیرا ایشان در راه اصلاح حکومت وقت گام برداشته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امروز _ جمعه ششم مردادماه_ همزمان با ظهر عاشورا نماز جمعه کرمانشاه به امامت آیت الله مصطفی علما در مسجد جامع کرمانشاه برگزار شد.

آیت‌الله مصطفی علما در بخشی از خطبه‌های نماز جمعه اظهار کرد: حضرت سید الشهدا (ع) برای زنده نگه داشتن دین اسلام و حفظ تقوای الهی به شهادت رسید.

وی افزود: به دلیل اهمیت امر به معروف و نهی از منکر، دهه نخست ماه محرم به نام دهه امر به معروف و نهی از منکر نام گذاری شده است و در دنیای اسلام هیچکس به اندازه امام حسین (ع) در راه اصلاح جامعه قدم برنداشته است و تا روز قیامت، قیام عاشورا ماندگار خواهد بود.

آیت‌الله علما در بخشی دیگر از نماز جمعه عاشورای کرمانشاه تصریح کرد: فلسفه قیام عاشورا امر به معروف و نهی از منکر و هدایت مسلمانان است به طوری که امام حسین (ع) جان خود را فدای اسلام و اصلاح جامعه نمود.

امام جمعه کرمانشاه افزود: در روز عاشورا امام حسین (ع) در بیانات خود و خطبه‌های که ایراد فرمودند برای هدایت مسلمانان از گمراهی صحبت کرده و در راه اصلاح جامعه حتی از فدای جان خود واهمه نداشت و آن را فدا کرد.

وی همچنین گفت: یکی از اهداف و اقدامات حضرت سید الشهدا (ع) تربیت جامعه و انسان برای هدایت بود و دقیقاً همان راهی که پیامبران الهی نیز برای همین موضوع مبعوث شدند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: امام حسین (ع) بزرگترین الگو برای آزادی خواهان جهان است زیرا ایشان در راه اصلاح حکومت وقت گام برداشته است و یزید را نزد عامه مردم رسوا کرد.

وی در ادامه گفت: امام خمینی (ره) نیز با بهره‌گیری از فلسفه قیام عاشورا انقلاب کرد و در راه این انقلاب و تثبیت آن و اقتدار نظام اسلامی ایران، شهیدان بسیاری تقدیم شده است و باید در حفظ دستاورده خون شهدای کربلا و کربلای ایران اسلامی بکوشیم.

کد خبر 676257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.