«حقوق بشر» بازیچه دست آمریکا و اسرائیل است

نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: حقوق بشر را آمریکا و اسرائیل و کشورهای قدرتمند اروپایی بازیچه خود قرار داده‌اند و مسئله حقوق بشر را به صورت حقیقی می‌توان از مکتب امام حسین(ع) فراگرفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ظهر امروز _ششم مرداد _ نماز جمعه ظهر عاشورا در سومین حرم اهل بیت (ع) در محل شبستان امام خمینی (ره) به امامت حضرت آیت الله دژکام نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز و با حضور مردم عزادار شهر شیراز برگزار شد.

آیت الله لطف الله دژکام در خطبه اول نماز به مبحث معارف انقلاب اسلامی پرداخت و اظهار کرد: انقلاب اسلامی ما انقلاب حسینی است و این موضوع همواره در شعارهای مردم طی سال پیروزی انقلاب برجسته بود که نهضت ما حسینی است و مسلماً باورهایی که این انقلاب را به وجود آورده و استمرار می‌دهد، باورهایی است که در نهضت امام حسین (ع) مطرح شده است.

وی افزود: در فرصت محرم و صفر بایستی در خصوص مطالبی که از زبان مقدس امام حسین (ع) در باب ولایت و امامت به ما رسیده و پایه تفکر انقلابی ما است بیشتر تفکر کنیم و در مجالس امام حسین (ع) به خوبی روی این مسئله کار شود. چرا که بخش مهمی از جهاد تبیین که رهبر معظم انقلاب فرمودند واجب فوری است، ناظر به نکاتی بوده که در باب امامت و ولایت و رهبری امت باید بدانیم.

امام جمعه شیراز در ادامه سخنان خود به مراسم عزاداری امام حسین (ع) اشاره کرد و گفت: سینه زنی، زنجیرزنی و عزاداری این ملت بزرگ تماماً یک معنا و مفهوم دارد که همه جهان استکبار و دشمنان خدا بدانند که این ملت به تبعیت از ابی عبدالله حسین (ع) تا پای خون برای اجرای احکام خدا ایستاده است.

آیت الله دژکام گفت: امام حسین (ع) برای همیشه به تاریخ بشریت سند داد که ارزش‌های الهی محکم و ریشه دار و شاخه‌هایش در آسمان ولایت و امامت هر روز پر بار می‌ایستد و دیگران می‌روند و نابود می‌شوند، نه حکومت شام ماند و نه خلافت بغداد ماند و نه ظالمان دیگر توانستند کاری کنند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس در خطبه دوم به روز دوازدهم محرم روز شهادت امام سجاد (ع) اشاره کرد و افزود: روایت دیگری در باب شهادت امام سجاد (ع) است و آن روز ۲۵ ماه محرم است و به حسب ابراز ادب شایسته به این امام بزرگوار روز دوازدهم محرم چون تحت شعاع عاشورا است آنچنان که دلمان می‌خواهد عرض ادب کنیم ممکن نمی‌شود اما روز بیست و پنجم این ویژگی را دارد که می‌توان به موضوع امامت امام سجاد (ع) پرداخت و از این جهت در فارس و شیراز روز ۲۵ محرم هم جز مراسمی است که با جدیت دنبال می‌شود و در حرم مطهر حضرت علی ابن حمزه (ع) هر سال مراسم خطبه‌خوانی حضرت امام سجاد (ع) و برنامه مفصل سینه زنی برگزار می‌شود و این اوج کار فرهنگی عزیزان در فارس و شیراز است.

آیت الله دژکام همچنین تصریح کرد: حقوق بشر را آمریکا و اسرائیل و کشورهای قدرتمند اروپایی بازیچه خود قرار داده‌اند، ما باید مدعی شویم که اگر می‌خواهید حقوق بشر یاد بگیرید به مکتب امام حسین (ع) بیایید و ببینید عزیز زهرا برای بشر چه حقوقی قائل شده است و پای بند به آن باشید.

وی ادامه داد: متأسفانه آمریکا و اسرائیل طی ۳۰ سال گذشته نسبت به مردم مسلمان منطقه بسیار ظلم کرد و این ظلم به وضوح قابل مشاهده است که در کشورهایی همچون افغانستان، عراق و سوریه چه کردند و در گوشه گوشه جهان اسلام و در محوری‌ترین عرصه مقاومت که فلسطین است خون چند نفر مسلمان از چنگال آمریکا و اسرائیل می‌چکد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز در پایان با تاکید بر اینکه باید این مباحث را به یاد داشته باشیم و به یاد آوریم و بدانیم مکتب امام‌حسین (ع)، مکتب مبارزه با بی‌عدالتی‌ها، ظلم‌ها، عدم تقیدها و همه استکبارها و کارهای زشت است، اضافه کرد: در یک کلمه مکتب پیروان امام حسین (ع) مکتب مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل است و این فریاد را آنقدر بلند تکرار می‌کنیم تا نابودی دشمنان و سپرده شدن این علم مقاومت و ایستادگی و انقلاب اباعبدالله حسین (ع) به دست صاحب اصلی وجود مقدس امام زمان (عج) را ببینیم.

کد خبر 676253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.