نتیجه حرکت در مسیر ولایت، نصرت الهی است

استاد حوزه و دانشگاه گفت: ولایت حضرت محمد (ص) همان مسیر درست است که حفظ حدود الهی و رعایت بایدها و نبایدها را شامل می‌شود و در تاریخ انقلاب اسلامی می‌بینیم افرادی که مسیر ولایت را انتخاب کردند، موفق شدند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام محمدمهدی ماندگاری در مراسم شب عاشورا هیئت انصارالمهدی (عج) با اشاره به آیه ۱۲ سوره رعد اظهار کرد: خداوند در این آیه بیان می‌کند که اگر مردم مسیر درست را انتخاب کنند، آن‌ها را نصرت و یاری می‌کند و در این راستا، مسیر درست مسیر ولایت حضرت محمد (ص)، حفظ حدود الهی و رعایت بایدها و نبایدها است و در تاریخ انقلاب اسلامی می‌بینیم افرادی که مسیر ولایت را انتخاب کردند، موفق شدند.

وی با اشاره به آیه ۱۷۸ سوره آل‌عمران، با بیان اینکه در روایات و قرآن بیان شده اگر مردم قدر نور الهی را ندانند خداوند آن‌ها را به ظلمت می‌اندازد اما در مقابل به دشمن نیز مهلت می‌دهد، افزود: مردم کوفه با امام حسین (ع) عهد بسته و حتی با حضرت مسلم پیمان بستند اما پایداری نکردند و زمانی که زر، زور و تزویر ابن‌زیاد را دیدند، بیعت خود را شکستند.

استاد حوزه و دانشگاه با یادآوری اینکه خداوند به این دلیل با شهادت امام حسین (ع) راضی شد که مردم عهد خود را شکستند، گفت: اگر در روضه امام حسین (ع) با امام زمان (عج) قرار می‌گذاریم، باید به پای عهد و پیمان خود بمانیم.

وی تصریح کرد: ما باید به‌پای مأموریت خود یعنی امر به معروف و نهی از منکر تا آخرین لحظه بایستیم و در این مسیر وقتی ساکت بمانیم، بسیاری از گناهان عادی‌سازی می‌شود.

حجت‌الاسلام ماندگاری با اشاره به اهمیت حفظ حیا در جامعه تاکید کرد: با افزایش بی‌حیایی کانون خانواده‌ای وجود نخواهد داشت.

کد خبر 676227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.