مشارکت مردم، محله‌محوری و تحقق‌پذیری از شاخص‌های طرح جامع است

مدیرکل طرح‌های توسعه شهری و منطقه‌ای معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان با بیان اینکه طرح جامع شهر اصفهان در مراحل تهیه طرح جدید، رویکرد نوینی را طی می‌کند، گفت: مشارکت و نظرات مردم، محله‌محوری و تحقق‌پذیری از شاخص‌های اصلی طرح جامع است که امیدواریم به رفع مشکلات مردم کمک کند.

افشین وزیری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اینکه اداره کل طرح‌های توسعه شهری، زیرمجموعه معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان است، اظهار کرد: طرح‌هایی که در شهرداری اصفهان دنبال می‌شود در سه دسته طرح‌های جامع، تفصیلی و طرح‌های پروژه‌ای و موضوعی است، همچنین درخواست مناطق و شهروندان به‌صورت موردی ارسال و در کمیسیون ماده ۵ اتخاذ تصمیم می‌شود.

وی افزود: داخل حریم شهر نیز مواردی وجود دارد که درخواست‌های شهروندان باید بر اساس آن در جلسات و گروه‌های کاری مربوط بررسی و سپس در کارگروه امور زیربنایی و شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان تصمیم‌گیری شود.

مدیرکل طرح‌های توسعه شهری و منطقه‌ای معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان گفت: مصوبات مربوط به طرح‌های تفصیلی و حریم با توجه به مغایرت‌های احتمالی با طرح‌های فرادست، به شورای عالی شهرسازی و معماری کشور ارسال و به‌صورت نهایی تعیین تکلیف می‌شود، سپس به استانداری و شهرداری و توسط شهرداری به معاونت شهرسازی و مدیران مناطق برای اجرا ابلاغ می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اداره طرح‌های توسعه شهری و منطقه‌ای از مرحله اولیه درخواست‌ها، جمع‌آوری اطلاعات و نیازمندی‌ها، تا مراحل تهیه و تصحیح و شرکت در جلسات و کمیسیون‌ها را پیگیری می‌کند.

وزیری با بیان اینکه خط پروژه‌ها، تغییر کاربری‌ها و تغییر ارتفاعات از جمله درخواست‌هایی است که به‌صورت موردی در کمیسیون ماده ۵ مطرح یا در قالب بازنگری‌ها در تهیه طرح و اتمام آن انجام می‌شود، تصریح کرد: اگر طرح‌ها نیاز به بازنگری داشته باشد، مشاور انتخاب می‌شود و اطلاعات لازم را در اختیار می‌گیرد و طرح به‌طور کلی مورد تجدید نظر قرار می‌گیرد تا بر اساس زمان، در دسته طرح‌های جامع یا تفصیلی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه طرح جامع اصفهان در مراحل تهیه طرح جدید رویکرد نوینی را طی می‌کند، گفت: مشارکت و نظرات مردم، محله‌محوری و تحقق‌پذیری از شاخص‌های اصلی طرح جامع است که امیدواریم این طرح به رفع مشکلات مردم کمک کند.

مدیرکل اداره طرح‌های توسعه شهری و منطقه‌ای معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه در مرحله انتخاب مشاور اداره کل راه و شهرسازی متولی و کارفرما است و پس از آن با همکاری شهرداری و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط مقدمات فراهم شده و فعالیت آغاز می‌شود، خاطرنشان کرد: تهیه طرح‌های مربوط به اراضی گستره‌های ویژه انجام شده اما کاربری گذربندی و ارتفاع گستره‌های ویژه به‌صورت مشخص تعیین نشده است که در زمان مربوط با توجه به نیازمندی‌ها از طریق مشاور مراحل طی و طرح مصوب تهیه می‌شود و در دستور کار قرار می‌گیرد.

کد خبر 676215

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.