مقصدهای احتمالی داوید دخیا

ممکن است این بازیکن اسپانیایی با شرایط بد یونایتد را ترک کرده باشد، اما او هنوز هم توانایی انجام سیوهای فوق‌العاده را دارد و مورد توجه تیم‌های بزرگ خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، برای اولین بار در ۱۲ سال گذشته، داوید دخیا به دنبال یک باشگاه جدید است. این بازیکن اسپانیایی به عنوان یک جوان ۲۰ ساله کم تجربه و خجالتی به منچستریونایتد پیوست و با ۵۴۵ بازی و رکورد ۱۹۰ کلین شیت، به عنوان با سابقه‌ترین دروازه‌بان باشگاه، منچستریونایتد را ترک کرد.

در دوران پرتلاطم پس از بازنشستگی سر الکس فرگوسن، او، اغلب ناجی یونایتد بود و در چهار فصل به عنوان بهترین بازیکن سال آنها انتخاب شد، رکوردی که دخیا با کریستیانو رونالدو مشترکا آن را بدست آورده است.

او همچنین در لحظات حساس فصل، از جمله در فینال جام‌حذفی، مرتکب یک سری اشتباهات مهم در بازی با پا شد. این اتفاق در نهایت منجر شد که باشگاه پیشنهاد خود را برای تمدید قرارداد او که قبلاً توافق شده بود، پس بگیرد و دوران طولانی و باشکوه مرد اسپانیایی با یونایتد را به پایان برساند.

اما با پایان یافتن یک فصل طولانی، فصل جدیدی آغاز می‌شود. دخیا تنها ۳۲ سال دارد و در طول دوران حرفه‌ای خود، نسبتاً بدون مصدومیت باقی مانده است، به این معنی که او هنوز حداقل چهار سال دیگر، در بالاترین سطح فرصت درخشش دارد.

اگرچه توانایی‌های او در بازی با توپ بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته، اما او همچنان یک شوت‌گیر فوق العاده است که قادر به انجام سیوهای به ظاهر خواهد بود. این کیفیتی است که بسیاری از باشگاه‌ها، وقتی به دنبال یک دروازه‌بان هستند، بیش از هر چیز به آن اهمیت می‌دهند.

رسانه GOAL ارزیابی می‌کند که دخیا می‌تواند برای ماجراجویی بعدی فوتبالش، به کجا برود...

مقصدهای احتمالی داوید دخیا

فنرباغچه

سوپر لیگ ترکیه مدت هاست که مقصدی جذاب برای بازیکنان برتر اروپا در سن ۳۰ سالگی بوده است. مائورو ای کاردی، خوان ماتا و دریس مرتنز، فصل گذشته گالاتاسرای را به قهرمانی رساندند.

آنها یک دروازه بان قابل اعتماد و باسابقه به نام فرناندو موسلرا دارند اما رقیب سرسخت‌شان (فنرباغچه) ظاهراً به دنبال ارتقا سطح کیفی گلرهای خود هستند و برای جذب دخیا ابراز علاقه کرده‌اند. فنر، آخرین بار در سال ۲۰۱۴ عنوان قهرمانی کسب کرد و پس از کسب مقام دوم در دو فصل اخیر، به دنبال برداشتن گام بعدی در جهت پیشرفت است.

استقبال از دخیا توسط هواداران پرشور فنرباغچه تضمین شده خواهد بود و این باشگاه توانسته در سال‌های اخیر، ستاره‌های بزرگی جذب کند. افرادی مانند انر والنسیا و میشی باتشوایی برای آنها بازی کرده‌اند و با به خدمت گرفتن ادین ژکو، تیم ترکیه‌ای ثابت کرده که هنوز هم می‌توانند حقوق بالایی به ستاره‌ها برای رقابتی کردن با سایر تیم‌های بزرگ، پرداخت کنند. فنرباغچه همچنین پس از فروش آردا گولر به رئال مادرید، طی قراردادی به ارزش ۳۰ میلیون یورو (۲۶ میلیون پوند / ۳۳ میلیون دلار)، باید پول نقد بیشتری برای پرداخت دستمزد بازیکنان داشته باشد.

مقصدهای احتمالی داوید دخیا

النصر عربستان

اگر دخیا می‌خواهد مبلغی به انداره ۳۷۵۰۰۰ پوند در هفته که در یونایتد دریافت می‌کرد، بدست آورد، پس عربستان سعودی بهترین مقصد برای او خواهد بود.

النصر از زمانی که کشور عربستان تصمیم گرفت به طور جدی در فوتبال سرمایه گذاری کند، چشمگیرترین خریدها را انجام داده و کریستیانو رونالدو را در ژانویه و مارسلو بروزوویچ را از اینتر در جولای به خدمت گرفته است‌.

طبق گزارش‌ها، باشگاه آماده است تا دخیا را با ۲۵۰ هزار پوند در هفته وسوسه و جذب کند و این احتمالاً پرسودترین پیشنهاد برای بک دروازه‌بان خواهد بود. همه چیز به این بستگی دارد که آیا او همچنان می‌خواهد در سطح بالای اروپا رقابت کند یا به کسب دستمزد بالاتر، اهمیت می‌دهد.

مقصدهای احتمالی داوید دخیا

لیگ فوتبال MLS‌

اگر دخیا آماده نقل مکان به خارج از اروپا باشد، پس حضور در لیگ‌برتر فوتبال آمریکا یک حرکت منطقی است. اینتر میامی با به خدمت گرفتن لیونل مسی و سرخیو بوسکتس سروصدای زیادی به پا کرده و دخیا مطمئناً در تیم باتجربه و پر ستاره جراردو مارتینو، خواهد افتاد.

جدای از میامی، دروازه‌بان سابق یونایتد برای هر باشگاه MLS که به دنبال ارتقا سطح خود باشد، جذاب خواهد بود.

مقصدهای احتمالی داوید دخیا

اینترمیلان

حالا که اینتر آندره اونانا را به منچستریونایتد فروخته، احتمالاً به یک دروازه‌بان جدید نیاز خواهد داشت. دخیا بسیار متفاوت‌تر از دروازه‌بان کامرونی است که یونایتد دقیقاً به خاطر توانایی‌اش در بازی با پا او را جذب کرد.

اما این بازیکن اسپانیایی به صورت آزاد در دسترس بوده و از آنجایی که اینتر به دنبال جذب روملو لوکاکو از چلسی است، همچنین نیاز به یافتن جانشین‌هایی برای بروزوویچ و ژکو دارد، مجبور نیست هزینه زیادی برای جذب دروازه‌بان جدید بپردازد.

مقصدهای احتمالی داوید دخیا

پاری سن ژرمن

پاری سن ژرمن باشگاه دیگری است که می‌تواند خواسته‌های دستمزدی دخیا را بر آورده کند و اگر این ستاره، مشتاق ماندن در اروپا و بازی در لیگ قهرمانان اروپا باشد، گزینه خوبی برای او خواهد بود.

پس از اینکه جانلوئیجی دوناروما، کیلور ناواس را به عنوان شماره ۱ تیمش کنار زد، برای مرد اسپانیایی دشوار است که ستاره ایتالیایی را به چالش بکشد. با این حال، غول‌های پاریسی همیشه دوست داشته‌اند که رقابت سالمی بین دروازه‌بانان خود داشته باشند و در صورت جدایی ناواس، با توجه به اینکه مشخص نیست سرخیو ریکو می‌تواند به حرفه خود ادامه دهد یا خیر، ممکن است پاری سن ژرمن به یک پشتیبان جدید نیاز داشته باشد.

مقصدهای احتمالی داوید دخیا

بایرن مونیخ

بایرن یکی از معدود باشگاه‌هایی در پنج لیگ برتر اروپا است که می‌تواند از پس حقوق دخیا برآید. وضعیت دروازه‌بانی آن‌ها در حال حاضر مشخص نیست. مانوئل نویر پس از شکستگی پایش طی یک مسابقه اسکی در ژانویه، به تمرینات بازگشته بود اما گزارش شده که او در روند بهبودی خود با مشکل مواجه شده است.

یان سامر در غیاب نویر، فرد قابل اعتمادی بوده است اما می‌خواهد به صورت منظم در تیم داشته باشد. اگر این ملی‌پوش سوئیسی جدا شود، جا برای دخیا باز می‌شود، کسی که پشتیبان درجه یک نویر خواهد بود و حتی می‌تواند دروازه‌بان آلمانی را که در ماه مارس ۳۷ ساله شد، به چالش بکشد.

اتلتیکو مادرید

بازگشت به باشگاه دوران کودکی، رمانتیک‌ترین مقصد برای دخیا خواهد بود. او قبل از پیوستن به یونایتد در سال ۲۰۱۱، تنها دو فصل برای تیم اصلی بازی کرد، اما الان باشگاه در وضعیتی کاملاً متفاوت با فصلی است که او آن زمان ترکش کرد، زیرا تحت هدایت دیگو سیمئونه، به یکی از تیم‌های برتر اروپا تبدیل شد.

برخلاف بسیاری از مربیان دیگر در اروپا، سیمئونه نمی‌خواهد دروازه‌بان‌هایش، مهارت بالایی در بازی با پا داشته باشند، پس دخیا می‌تواند بهتر از هرکسی با سبک بازی اتلتیکو سازگار شود.

اما بزرگترین مانع برای انتقال او به ورزشگاه متروپولیتانو، یان اوبلاک است که شماره ۱ بی چون و چرای باشگاه بوده و سال گذشته قرارداد جدیدی تا سال ۲۰۲۸ امضا کرد.

کد خبر 676206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.