کره‌شمالی پس از چند سال به آسیا برگشت

کره‌شمالی که دو دوره قبلی مقدماتی جام‌جهانی و جام ملت‌ها را به‌علت انصراف از آسیا از دست داده بود، به جمع سایر تیم‌ها بازگشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قرعه‌‎کشی مرحله دوم مقدماتی جام‌جهانی در فوتبال آسیا ظهر امروز برگزار شد و تیم ملی کره‌شمالی در گروه دوم با ژاپن، سوریه و برنده پلی آف رودررو شد. کره‌شمالی در حالی با این دو تیم همگروه شده که از دوره قبلی مقدماتی جام‌جهانی و جام ملت‌ها، به‌دلیل شیوع کرونا انصراف داد تا حدود چهار سال از سطح اول فوتبال آسیا دور بماند.

کره‌شمالی در دوره قبلی مقدماتی پنج بازی هم انجام داده بود و شانس صعود هم داشت، اما با شیوع ویروس‌کرونا، دولت این کشور تصمیم گرفت حتی برای انجام مسابقات ورزشی بین‌المللی نیز به شهروندان خود اجازه خروج ندهد تا به این شکل شیوع ویروس را کنترل کند.

جالب‌تر اینکه کره‌شمالی دو دوره متوالی از صعود به جام‌جهانی ۲۰۱۴ برزیل و ۲۰۱۸ روسیه ناکام ماند، اما در جام‌جهانی آفریقای‌جنوبی (۲۰۱۰) به عنوان شگفتی‌ساز و بالاتر از ایران بلیت حضور در جام‌جهانی را کسب کرد.

کره‌شمالی در مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۰۶ نیز با ایران همگروه بود، اما شاگردان برانکو ایوانکوویچ در تهران و پیونگ‌یانگ توانستند این تیم را شکست دهند. تیم افشین قطبی نیز در سال ۲۰۱۰ در صورتی پیروزی خارج از خانه مقابل این تیم، می‌توانست به جام جهانی صعود کند. کره حالا شانس چندانی برای صعود به جام جهانی ندارد، اما در صورتی که تیم دوم این گروه شود، سهمیه مستقیم جام ملت‌های آسیا را به‌دست می‌آورد.

کد خبر 676169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.