ترسیم چهره‌ای دیگر از عزای حسینی در شیراز با سیاه‌پوش کردن شهر

شهردار کلان‌شهر شیراز گفت: مدیریت شهری تلاش خود را انجام داد تا با سیاه‌پوش کردن محورهای این کلان‌شهر و برپایی موکب‌های عزاداری، چهره دیگری از شهر حرم سوم اهل‌بیت(ع) در ایران را در عزای سیدالشهدا(ع) و نهضت جاودانه عاشورا ترسیم کند.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، محمدحسن اسدی با حضور در آئین عزای تاسوعای حسینی و تعزیت شهادت سید و سالار شهیدان، حماسه و نهصت جاودانه عاشورا را بزرگترین حماسه در تاریخ تشیع ذکر کرد.

وی افزود: نهضت حسینی به‌عنوان آموزگاری بزرگ در تاریخ تشیع درس‌های متعددی دارد که این درس‌ها با مرور زمان بیشتر جلوه می‌کنند. فرهنگ عاشورایی ایثار و شهادت و احیای امر به معروف و نهی از منکر در همه دوران متجلی شده است و در این راه بزرگ و تاریخی رسالت دلدادگان و رهروان مکتب حسینی و زینبی بیش‌ازپیش است.

شهردار شیراز خاطرنشان کرد: مدیریت شهری شیراز تلاش خود را انجام داد تا با سیاه‌پوش کردن محورهای این کلان‌شهر و برپایی موکب‌های عزاداری چهره دیگری از شهر حرم سوم اهل‌بیت (ع) در عزای سیدالشهداء (ع) و نهضت جاودانه عاشورا ترسیم کند.

وی اضافه کرد: شهرداری این کلان‌شهر با مشارکت شهروندان، بیش از ۱۰۰ موکب در نقاط مختلف شهر برپا کرده است.

اسدی به برپایی عزای حسینی در شهرداری شیراز اشاره و تصریح کرد: آئین عزاداری و برگزاری زیارت عاشورا در ساختمان شهید سلیمانی (ساختمان مرکزی شهرداری این کلان‌شهر) و تمام حوزه‌های شهرداری در ایام دهه اول محرم برپا شده است.

وی با اشاره به آئین سوگ حسینی در هیئت متوسلین به اهل‌بیت نبوت (ص) شهرداری شیراز اظهار کرد: این هیئت در ساختمان قدیم که به‌عنوان "موزه بلدیه" نام‌گذاری شده، برپا شده و هرشب میزبان خانواده بزرگ مدیریت شهری اعم از پیشکسوتان و همکاران شاغل است.

شهردار شیراز با گرامیداشت نهضت جاودانه عاشورایی گفت: از عموم شهروندان و هیئات مذهبی شیراز، سومین حرم اهل بیت عصمت و طهارت (ع)، دعوت می‌شود تا در پاسخ به ندای هل من ناصر ینصرنی امام حسین (ع) و اجرای فریضه واجب امر به معروف و نهی از منکر، فردا جمعه ششم مردادماه در آئین باشکوه نماز ظهر عاشورا حضور یابند و حماسه دیگری از بیعت با امام خود را به تصویر بکشند.

کد خبر 676123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.