رشد ۱۷۰۰ درصدی زیان ایران خودرو

زیان خالص شرکت ایران خودرو در سه ماهه نخست ۱۴۰۲ برابر با ۹ هزار میلیارد تومان بوده که به ازای هر برگه سهم برابر با ۳۰ تومان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سال‌ها است که دو نماد ایران‌خودرو و سایپا تأثیرگذاری زیادی بر بازار سرمایه داشته‌اند، به طوری که در بسیاری از مواقع دیده شده هرگاه تقاضا در این دو نماد افزایش پیدا می‌کند، در سایر گروه‌های بازار نیز تقاضا بهبود می‌یابد.

روز گذشته این نماد پس از بازگشایی از مجمع عمومی عادی سالیانه با فشار عرضه زیادی روبرو شد و افت پنج درصدی داشت، پس از بازگشایی نیز سطح عرضه در بازار بیشتر شد امروز این نماد با افزایش تقاضا روبه‌رو شد و به دنبال آن در سایر بازار نیز وضعیت تقاضا بهبود یافت.

صنعت خودرو به دلیل قیمت‌گذاری دستوری و سایر مسائل، مدت‌ها است که شاهد زیان‌دهی است و شرکت ایران‌خودرو نیز از این موضوع مستثنی نیست، در گزارش ۱۲ ماهه و سه ماهه وضعیت تولید با زیان تداوم داشته است.

این شرکت در سه ماهه نخست سال جاری ۵۳ هزار میلیارد تومان درآمد عملیاتی داشته که ۵۸ هزار میلیارد تومان بهای تمام شده این عملیات بوده است. زیان ناخالص برابر با ۴,۸۰۰ میلیارد تومان بوده است که ۱۷۰۰ درصد افزایش داشته است.

ایران خودرو ۲,۴۰۰ میلیارد تومان هزینه‌های اداری داشته که رشد ۹۸ درصدی را نسبت به سال گذشته به ثبت رسانده است. زیان عملیاتی از یک هزار میلیارد تومان به ۷,۵۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته است، شرکت ۱,۷۰۰ میلیارد تومان هزینه مالی داشته است و زیان خالص این شرکت در سه ماهه برابر با نه هزار میلیارد تومان بوده است که به ازای هر برگه سهم برابر با ۳۰ تومان است.

زیان انباشته شرکت رشد ۱۲ درصدی داشته و به ۸۳ هزار میلیارد تومان رسیده است. این شرکت به زودی باید افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها انجام دهد، زیرا مشمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت است.

کد خبر 676119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.