برگزاری پویش «#خانه_ما_حسینیه» در اصفهان

رئیس اداره فرهنگی شهرداری اصفهان گفت: با نگاه به سابقه تاریخی آیین‌های مذهبی در ایام محرم و صفر، استفاده از نمادها و نصب پرچم و نشان‌ها در مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله (ع) از جمله سنت‌های دیرینه بوده است که در این راستا پویش «#خانه_ما_حسینیه» در اصفهان برگزار می‌شود.

مجید خاشعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: پویش #خانه_ما_حسینیه با هدف تعظیم شعائر دینی و با محوریت عکاسی از نصب پرچم‌های عزاداری در سر در منازل، هم‌زمان با ایام محرم در اصفهان برگزار می‌شود.

وی افزود: در این پویش، کوچه‌های شهر به دست شهروندانی که عاشقان اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) هستند، هر چه بیشتر رنگ و بوی حسینی به خود می‌گیرد.

رئیس اداره فرهنگی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: شهروندان می‌توانند تصاویر خود به همراه پرچم‌های نصب‌شده را با #خانه_ما_حسینیه در فضای مجازی به شماره ۰۹۳۸۱۲۵۸۶۸۶ همراه با ذکر نام و نام‌خانوادگی ارسال کنند.

وی گفت: مهلت ارسال آثار و شرکت در این پویش تا روز اربعین حسینی (ع) خواهد بود وشرکت در این پویش برای همه علاقه‌مندان آزاد است.

خاشعی تصریح کرد: عکس‌های ارسالی باید در حالت افقی و با موبایل گرفته شود، ظرفیت ارسال تصاویر در پیام‌رسان‌های مختلف فراهم شده است که به ۴۰ اثر منتخب از آثار ارسالی، هدایایی اهدا می‌شود.

وی تأکید کرد: در راستای انتقال سینه‌به‌سینه فرهنگ حسینی، امیدواریم بیشترین تعداد مخاطبان این پویش کودکان و نوجوانان باشند.

رئیس اداره فرهنگی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: با نگاه به سابقه تاریخی آیین‌های مذهبی در ایام محرم و صفر، استفاده از نمادها و نصب پرچم و نشان‌ها در مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله (ع) از جمله سنت‌های دیرینه بوده است.

کد خبر 676077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.