توقیف ۱۳۰۰ کیلوگرم محموله غیرمجاز ماهی در آستارا

سرپرست اداره حفاظت محیط‌ زیست شهرستان آستارا از توقیف یک هزار و ۳۰۰ کیلوگرم محموله ماهی رودخانه‌ای غیرمجاز از یک دستگاه خودرو نیسان خبر داد و گفت: محموله با دستور مقام قضایی جهت مصارف صنعتی‌ به کارخانه پودر ماهی منتقل شد.  

محمدرضا سلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: هفته جاری بر اساس گزارشات دریافتی، هوشیاری مأموران نیروی انتظامی مستقر در ایست بازرسی پاسگاه قلعه آستارا و حضور مأموران حفاظت محیط زیست و دامپزشکی شهرستان یک دستگاه خودرو نیسان حامل حدود یک هزار و ۳۰۰ کیلوگرم انواع ماهیان رودخانه‌ای از گونه‌های سوف و کولی توقیف شد.

وی افزود: محموله توقیف شده از استان آذربایجان شرقی به مقصد رشت مرکز استان گیلان جهت عرضه به بازار تقاضا و مصارف غذایی بارگیری شده بود.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آستارا خاطرنشان کرد: محموله ماهی به دلیل نداشتن مجوزهای قانونی و بهداشتی و گواهی حمل از سازمان دامپزشکی با دستور مقام قضائی جهت مصارف صنعتی به کارخانه پودر ماهی منتقل شد.

وی تصریح کرد: بر اساس قانون، محموله‌های ماهیان چنانچه از سازمان دامپزشکی گواهی بهداشتی و سلامت نداشته باشند از توزیع آن‌ها در بازار جلوگیری می‌شود.

سلامی گفت: صید انواع ماهیان در خارج از فصل صیادی و حمل آن بدون صدور مجوزهای بهداشتی از سازمان دامپزشکی ممنوع بوده و با متخلفین در چارچوب مقررات برخورد خواهد شد.

به گزارش ایمنا، شهرستان مرزی بندر آستارا در غرب استان گیلان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

کد خبر 676066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.