انتظار اصفهانی‌ها از حمل‌ونقل عمومی/ مشکل صدور سند در مناطق کم‌برخوردار مشهد رفع می‌شود

پربازدیدترین اخبار شورای شهر خبرگزاری ایمنا را در این بسته خبری می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «اصفهانی‌ها از حمل‌ونقل عمومی چه می‌خواهند؟»، «ستاد مشترک خدمات شهری در کرمانشاه تشکیل شود / ضرورت خرید ماشین‌آلات به‌روز برای شهرداری»، «وضعیت فرونشست در اتوبان آزادگان پایتخت بحرانی است»، «بانک‌ها به سازندگی و توسعه شهر اهواز کمک می‌کنند»، «مصوباتی را برای رفع مشکل صدور سند در مناطق کم‌برخوردار خواهیم داشت»، «تنها ۴ کارمند شهرداری رشت در ارتباط با تخلفات مالی دستگیر شده‌اند» و «طرح مسکن بازنشستگان شهرداری برابر شاغلان قرار داده شده است» را در این بسته خبری پارلمان شهری ایمنا می‌خوانید.

اصفهانی‌ها از حمل‌ونقل عمومی چه می‌خواهند؟

استفاده هر چه بیشتر شهروندان از وسایل حمل‌ونقل عمومی به‌ویژه اتوبوس برای انجام سفرهای درون شهری راهکار مهمی برای کاهش ترافیک خیابان‌ها و آلودگی هوای شهر است، از این رو باید زیرساخت‌های لازم تقویت و سرفاصله زمانی حرکت اتوبوس‌ها کاهش یابد تا انگیزه استفاده از این وسایل افزایش پیدا کند.

مجید عموچی، کارشناس حمل‌ونقل گفت: در گذشته ساختار جمعیت کشور متفاوت بود، تعداد قابل توجهی دانش‌آموز و دانشجو داشتیم، حجم زیادی از کارمندان و شهروندان خودرو نداشتند و نرخ سرانه مالکیت خودروها نیز کم بود و همین امر موجب استقبال مردم از حمل‌ونقل عمومی می‌شد.

وی با اشاره به اینکه در گذشته روزانه بین ۸۰۰ هزار تا یک میلیون نفر با اتوبوس جابه‌جا می‌شدند، افزود: به‌تدریج شرایط تغییر کرد، با تغییر هرم سنی جمعیت دانش‌آموز و دانشجو کم شد، افراد زیادی خودرو خریداری کردند، به‌ویژه در چند سال اخیر که بعضی از خانوارها مالک چند خودرو هستند.

ابوالفضل قربانی، نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: اتوبوس به‌عنوان یک وسیله حمل‌ونقل عمومی باید از جهات مختلف رضایت شهروندان را به دنبال داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه شرایط اتوبوس‌ها به لحاظ سیستم سرمایشی در ایام گرم سال باید به گونه‌ای باشد که هوای مناسبی داخل اتوبوس وجود داشته باشد، اضافه کرد: به‌رغم اهمیت این موضوع، در حال حاضر شکایاتی از سوی برخی شهروندان وجود دارد مبنی بر اینکه در تعدادی از اتوبوس‌ها این امکان مهیا نیست.

ستاد مشترک خدمات شهری در کرمانشاه تشکیل شود / ضرورت خرید ماشین‌آلات به‌روز برای شهرداری

هاشم درویشی، عضو شورای اسلامی شهر کرمانشاه اظهار کرد: بودجه‌ای که برای حوزه زیست‌محیطی به خدمات شهری اختصاص پیدا می‌کند دارای خروجی برای جامعه شهری از جمله آرامش عمومی است که ماحصل زحمات و تلاش کارکنان و کارگران شهرداری در رده‌های مختلف خدمات شهری از رده پاکبانان تا در سطح مناطق و عوامل ستادی در مرکز است. این خدمات همان‌طور که شهروندان مطلع هستند، به صورت شبانه‌روزی است.

وی افزود: شهرداری کرمانشاه درآمد پایدار ندارد و شورای اسلامی شهر کرمانشاه در حال بررسی و ارائه طرح‌هایی است تا شهرداری کرمانشاه به سمت جذب سرمایه‌گذاران برود که محصول این تلاش کسب درآمد پایدار برای شهرداری شود.

عضو شورای اسلامی شهر کرمانشاه گفت: از استاندار و فرماندار کرمانشاه انتظار داریم ستاد خدمات شهری را در استانداری یا فرمانداری برای ارائه خدمات بهتر و هماهنگ فعال کنند تا خدمات با هماهنگی بیشتر به شهروندان کرمانشاهی ارائه شود.

وضعیت فرونشست در اتوبان آزادگان پایتخت بحرانی است

میثم مظفر، رئیس کمیسیون برنامه و نظارت شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: در بازدید از پروژه‌ها و چالش‌های مختلف منطقه با یک معضل و پدیده خاص مواجه شدیم که اگر مدیریت شهری امروز و به‌صورت فوری تصمیم و تدبیری نداشته باشد، احتمال وقوع یک بحران قابل توجه و غیرقابل جبران وجود دارد.

وی افزود: دو ماه گذشته بود که بخشی از اتوبان آزادگان در لاین تندرو دچار فرونشست در ابعاد ۶×۶ به عمق ۱.۵ شد که شهرداری منطقه به صورت موقت با ۱۲ میکسر بتن آن محل را پر کرد، اما بحران هر لحظه و هر دقیقه پیش‌رو است. بحرانی که ممکن است تلفات جانی و تخریب‌های زیرساختی تجهیزات شهری را به‌صورت قابل توجه داشته باشد.

رئیس کمیسیون برنامه و نظارت شورای اسلامی شهر تهران گفت: دو ماه گذشته بود که بخشی از اتوبان آزادگان در لاین تندرو دچار فرونشست به عمق ۱.۵ متر شد. شهرداری محل فرونشست را به صورت موقت با ۱۲ میکسر بتن پر کرد، اما بحران هر لحظه و هر دقیقه پیش‌رو است.

بانک‌ها به سازندگی و توسعه شهر اهواز کمک می‌کنند

سیاوش محمودی، رئیس شورای اسلامی شهر اهواز با تاکید بر اینکه آماده همکاری با هر بانکی هستیم که بتواند خدمات بهتری به شهر و شهرداری ارائه دهد، اظهار کرد: املاک شهرداری اهواز یکی از ظرفیت‌های بزرگی است که تاکنون به نحو احسن احیا نشده است، در میان کلان‌شهرهای ایران هیچ شهری به اندازه اهواز املاک ندارد، اما نتوانستیم از این فرصت استفاده و مولدسازی لازم را انجام دهیم.

وی با بیان اینکه بانک‌ها یکی از ارگان‌هایی است که در این حوزه سرمایه‌گذاری می‌کند، افزود: شهرداری اهواز طی ۱۰ سال اخیر نتوانسته بود اوراق بهادار بانکی تهیه کند، اما سال گذشته با رفع مشکلات بانکی ۱۰۰ میلیارد تومان اوراق تهیه و برای خریداری اتوبوس استفاده شد.

رئیس شورای اسلامی شهر اهواز گفت: شهرداری اهواز طی ۱۰ سال اخیر نتوانسته بود اوراق بهادار بانکی تهیه کند، اما سال گذشته با رفع مشکلات بانکی ۱۰۰ میلیارد تومان اوراق تهیه و برای خرید اتوبوس استفاده شد.

مصوباتی را برای رفع مشکل صدور سند در مناطق کم‌برخوردار خواهیم داشت

خلیل موحدی‌محصل، عضو شورای اسلامی شهر مشهد اظهار کرد: یکی از وظایف و مأموریت‌های شورای اسلامی شهر، قانون‌گذاری و نظارت بر عملکرد شهرداری است.

وی افزود: در هر دو حوزه نیازمند ارتباط مستقیم با شهروندان هستیم، چراکه رویه‌ای بسیار مؤثر است.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد گفت: شهروندان نسبت به اراضی قولنامه‌ای که سند ندارد، معترض هستند و امیدواریم بتوانیم با هماهنگی آستان قدس رضوی، اداره کل اوقاف و دستگاه‌های مربوطه مصوباتی را برای صدور سند و رفع مشکل در مناطق کم‌برخوردار داشته باشیم.

۴ کارمند شهرداری رشت در ارتباط با تخلفات مالی دستگیر شده‌اند

محمدحسین واثق‌کارگرنیا، رئیس شورای اسلامی شهر رشت اظهار کرد: در مرحله اول سه نفر از کارمندان مرد منطقه پنج شهرداری و در مرحله دوم یک نفر زن از کارمندان منطقه چهار شهرداری رشت به دلیل تخلفات مالی از سوی نیروهای نظارتی و امنیتی دستگیر شدند.

وی افزود: کارمندانی که به تازگی در شهرداری رشت بازداشت شده‌اند به تخلفات مالی ارتباطی ندارند و علت بازداشت این افراد برای ما مشخص نیست‌.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت گفت: تنها چهار کارمند شهرداری رشت در ارتباط با تخلفات مالی دستگیر شده‌اند و بازداشت سایر کارمندان این نهاد به مسائل مالی مربوط نیست.

طرح مسکن بازنشستگان شهرداری برابر شاغلان قرار داده شده است

ناصر امانی، عضو شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: بیست‌وسوم تیرماه به عنوان روز تکریم بازنشستگان و تکریم خانواده در تقویم ملی کشور ثبت شده است.

وی با بیان اینکه در شهرداری تهران حدود دو برابر شاغلان بازنشسته وجود دارد، افزود: بازنشستگان تابع صندوق بازنشستگی شهرداری تهران، بازنشستگان تابع صندوق کشوری و بازنشستگان تابع تأمین اجتماعی هستند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: با رأی تمام اعضای شورای اسلامی شهر در حوزه اعتبارات شهرداری، دو اقدام مطلوب برای بازنشستگان انجام و طرح مسکن آنها معادل شاغلان قرار داده شد.

کد خبر 676027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.