لیدری خودرویی‌ها در بورس/ شاخص در سطح ۲ میلیون واحد ماند

این روزها گروه خودرویی لیدری بازار را به دست گرفته است که با مثبت شدن این گروه شاهد افزایش تقاضا در کلیت بازار و با منفی شدن آن شاهد فشار فروش در کلیت بازار بودیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بورس امروز یک روند خنثی را سپری کرد ابتدا شاخص دو میلیون واحد را از دست داد و سپس مجدد سطح را پس گرفت در مجموع افت یک هزار ۳۰۰ واحدی را تجربه کرد، اما شاخص هم وزن با پیمودن مسیری متفاوت رشد ۵۱۹ واحدی داشت.

ارزش معاملات نیز همچنان در سطح پنج هزار میلیارد تومان باقی ماند روز گذشته در تحلیلی که ارائه شد بیانگر این بود که با بازگشایی منفی شپنا و خودرو، فشار فروش گرفته شد و پیش بینی یک بازار متعادل را برای امروز داشتیم.

این روزها گروه خودرویی لیدری بازار را دست گرفته است، با مثبت شدن این گروه شاهد افزایش تقاضا در کلیت بازار و با منفی شدن آن شاهد فشار فروش در کلیت بازار بودیم، در مجموع بازار و هفته خنثی را تجربه کردیم. شاید هفته آینده کمی روند معاملات تغییر کند، هرساله پس از فصل مجامع به دلیل فاصله ایجاد شده در سطوح قیمتی شاهد رشد نمادهای بزرگ بازار بوده‌ایم. پیش بینی می‌شود از هفته آینده برخی از نمادها تحرکات مثبتی را داشته باشند.

موضوع تجدید ارزیابی دارایی شرکت‌های بورسی این روزها کمی داغ‌تر شده و با ارسال مصوبه برای قرارگیری در برنامه پنج‌ساله توسعه توجه‌ها به آن افزایش یافته است.

امروز محمدرضا پورابراهیمی، عضو کمسیون اقتصادی در این خصوص اظهار کرد: یکی از ظرفیت‌های جدیدی که می‌تواند در بازار سرمایه جهش ایجاد کند، تغییر قیمت دارایی‌های بازار سرمایه متناسب با نرخ ارز مرکز مبادله است. این اقدام حتماً اثر مثبت خواهد داشت، اقتصادی که امکان پیش‌بینی پذیری نداشته باشد، دچار چالش‌های اساسی خواهد شد. بسیاری از شرکت‌های بورسی ما یا تاکنون افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها نداشته‌اند و مربوط به چندین سال گذشته بوده است.

در بازار امروز تاپیکو با رشد پنج درصدی تأثیر یک هزار ۸۰۰ واحدی بر بازار گذاشته و در جایگاه‌های بعدی نمادهای حکشتی، فولاد، شبندر، وامید، اخابر و رمپنا قرار گرفتند، با حفظ سطح دو میلیون واحد بسته شن کندل هفتگی بالای این سطح به نظر می‌رسید هفته اینده وضعیت بهتری را برای بازار بورس شاهد باشیم.

تغییرات نماگرهای بورس

شاخص دو میلیون واحد (۱۳۶۸- واحد)

۲۰۸ نماد مثبت در مقابل ۲۹۵ نماد منفی

۴۸ نماد صف خرید به ارزش ۳۸۷ میلیارد

۳۲ نماد صف فروش به ارزش ۵۵۱ میلیارد

ارزش معاملات: ۴.۹ همت

پارامترهای مؤثر

دلار آزاد: ۴۹,۰۵۰ تومان

نفت برنت: ۸۲ دلار

مس: ۸۶۰۰ دلار

انس طلا: ۱۹۷۱ دلار

طلای ۱۸ عیار: ۲.۳۸ میلیون تومان

سکه امامی: ۲۸.۲ میلیون تومان

نرخ بهره: ۲۳.۵ درصد

نقشه بازار

لیدری خودرویی‌ها در بورس/ شاخص در سطح ۲ میلیون واحد ماند

کد خبر 676022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.