محدودیت‌های ترافیکی در تاسوعا و عاشورای حسینی + جزئیات

با توجه به پیش‌ رو بودن تاسوعا و عاشورای حسینی، ماموران پلیس راه و راهور به منظور پیشگیری از حوادث احتمالی و روان‌سازی ترافیکی در آماده‌باش کامل به سر می‌برند و جزئیاتی از محدودیت‌های ترافیکی وضع شده ارائه شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تردد موتورسیکلت از ساعت ۱۲ ظهر امروز تا ساعت شش صبح روز _شنبه هفتم مردادماه_ از محورهای کرج _ چالوس، هراز، فیروزکوه و محور تهران _ سمنان _ مشهد و بالعکس ممنوع است؛ با این حال تردد موتورسیکلت‌های انتظامی و امدادی برای انجام مأموریت‌های ضروری در مسیر مجاز جریان ترافیک بلامانع خواهد بود.

براساس جدول محدودیت پلیس راهور، تردد انواع وسایل نقلیه در صورت پرحجم بودن ترافیک در محور یادشده از ساعت ۱۲ تا ۲۴ امروز از مرزن‌آباد به سمت کرج و تهران ممنوع است و در صورت اعلام مأموران پلیس راه در محل، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۵ تا ۲۴ همان روز از ابتدای تونل کندوان به سمت مرزن‌آباد یکطرفه خواهد بود.

تردد انواع وسایل نقلیه در صورت پرحجم بودن ترافیک در محور مذکور از ساعت ۱۲ تا ۲۴ روزهای جمعه و شنبه پیش‌رو از کرج و ابتدای آزادراه تهران _ شمال به سمت مرزن‌آباد ممنوع است و در صورت اعلام مأموران پلیس راه در محل، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۵ تا ۲۴ همان روز از مرزن‌آباد به سمت کرج و تهران یکطرفه خواهد بود.

بنابر اعلام پلیس از ساعت ۱۴ تا ۲۲ روز جمعه در صورت سنگین بودن بار ترافیکی از شمال به جنوب به صورت مقطعی یکطرفه خواهد بود. پلیس راهور فراجا تردد همه تریلرها را از محور هراز کماکان ممنوع اعلام کرد.

براساس این گزارش، اجرای محدودیت‌های یادشده منوط به افزایش حجم تردد در محورها خواهد بود و چنانچه وضعیت ترافیک عادی باشد با هماهنگی، اجرای محدودیت‌ها لغو می‌شود.

تمهیدات ترافیکی تاسوعا و عاشورای حسینی در معابر پایتخت

سردار محمدحسین حمیدی، رئیس پلیس راهور تهران بزرگ، اظهار کرد: در این ایام، تیم‌های پلیس راهور تهران بزرگ، به‌صورت صددرصدی در آماده‌باش قرار دارند و در مقابل حسینیه‌ها و تکایا، در طول شب و روز حضور خواهند داشت و با دسته‌جات عزاداری در حین حرکت نیز همراه هستند.

وی افزود: در این ایام محدودیت و ممنوعیت حرکت و تردد نداریم، اما در بعضی محل‌های برگزاری مراسم با رعایت نکات ایمنی و تعیین مسیرهای جایگزین در صورت نیاز محدودیت تردد به صورت مقطعی اعمال خواهد شد. گاهی پلیس مجبور می‌شود بعضی از محدودیت‌های ترافیکی را به صورت مقطعی در معابر اعمال کند که این امر با هدف تخلیه بار ترافیک در پایان مراسمات انجام می‌شود. در صورت اجرای چنین طرح‌هایی خودروها به مسیرها و معابر دیگر هدایت می‌شوند، اما لازم است که مردم همکاری لازم را با تیم‌ها و مأموران پلیس راهور تهران بزرگ داشته باشند.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: شهروندان برای پارک وسایل نقلیه خود در اطراف مراکز برگزاری عزاداری از پارک مورب استفاده کنند و تا حد امکان قسمت عقب وسیله نقلیه به سمت پیاده رو و جلوی خودرو به سمت خیابان باشد تا بتوانند هنگام خروج به‌راحتی اقدام به حرکت و خارج شدن از محل کنند.

وی با بیان اینکه بیشتر شهروندان و عزادارانی که در مراسمات محرم شرکت می‌کنند لباس‌های تیره و مشکی بر تن دارند، ادامه داد: افراد در مواقعی که از معابر در حال تردد هستند با احتیاط کامل تردد کنند و از محل روشن برای عبور خود بهره ببرند، هیچگاه از عرض معابر به ناگاه حرکت نکنند تا رانندگان عبوری بتوانند آنها را بهتر ببینند و رانندگان نیز با دقت بیشتری در این ایام رانندگی کنند.

سردار حمیدی تصریح کرد: به راکبین موتورسیکلت توصیه می‌شود هنگام تردد دقت بیشتری داشته باشند، در طول شب با توجه کافی به جلو حرکت کنند و از اقداماتی مانند صحبت با تلفن همراه و خوردن و آشامیدن خودداری کنند تا باعث برخورد نشود.

وی اضافه کرد: بعد از اتمام مراسم‌ها نیز شهروندان برای رسیدن به مقصد عجله نکنند چراکه در این زمان معابر خلوت هستند و این خلوتی شاید باعث شود که آنها با سرعت زیاد رانندگی کنند. توصیه می‌شود شهروندان با آرامش خاطر و با احتیاط و با سرعت مجاز حتی کمتر از سرعت‌های مقرره تردد کنند.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: عده اندکی ممکن است با اقداماتی نظیر گِل‌مالی روی پلاک خودرو، اقدام به پوشش پلاک کنند؛ این کار، ایمنی تردد را کم می‌کند چراکه این اقدامات از نظر قوانین راهنمایی و رانندگی تخلف است و بر همین اساس عوامل راهور در محل راننده را ملزم به رفع مشکل خواهند کرد. به طور کلی گل مالی یا هرگونه طرح و نوشته نباید روی پلاک را بپوشاند یا مانع دید رانندگان شود.

وی با بیان اینکه لازم است مسئولان موکب‌ها و ایستگاه‌های صلواتی علائم ایمنی و هشداردهنده برای آشکارسازی محل موکب را نصب کنند، افزود: همچنین هنگام پذیرایی باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که ترافیک کمتری ایجاد شود. در صورتی که حین ترافیک ایجاد شد، کمی صبر کنند و این اقدام را تا زمان روان شدن تردد به صورت مقطعی انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد: در دو شب تاسوعا و عاشورا، تردد کامیون‌ها برای حمل و نقل بار تا ساعت دو بامداد ممنوع خواهد بود و آنها از ساعت دو بامداد به بعد می‌توانند در سطح معابر پایتخت تردد کنند. در ایام عاشورا و تاسوعا فعالیت‌های عمرانی تعطیل و اجازه حفاری داده نخواهد شد تا ما نیز بتوانیم برای برگزاری هر چه بهتر این مراسمات کمکی کرده باشیم.

آمادگی پلیس راهور در تاسوعا و عاشورای حسینی

سرهنگ محمدرضا محمدی، رئیس پلیس راهور استان اصفهان، در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: مأموران پلیس راهور به‌منظور برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم عزاداری خالصانه مردم در سوگ مصیبت امام حسین (ع) و یاران باوفای ایشان، طی شب‌های دهه اول ماه محرم در آمادگی کامل قرار دارند.

وی با اشاره به لزوم هماهنگی مسئولان هیئت‌های عزاداری با پلیس راهور پیش از راه‌اندازی دسته‌های در سطح شهر افزود: مسئولان هیئت‌های عزاداری پیش از بیرون آوردن دسته‌های با پایگاه‌های پلیس راهور منطقه خود هماهنگ کنند تا مسیر برای آنها هموار شود و سایر کاربران راه پشت بار ترافیک نایستند.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان تصریح کرد: رانندگان هنگامی که متوجه شدند مأموران این پلیس محدودیتی را در مسیری ایجاد کرده و خیابانی را بسته‌اند، بدانند که این محدودیت‌ها به علت حضور دسته‌های عزاداری ایجاد شده است؛ بنابراین با مأموران همکاری و از خیابان‌های اطراف برای رفتن به مقصد خود استفاده کنند.

وی از آمادگی کامل پلیس راهور استان برای نظم بخشیدن به معابر شهری در روزها و شب‌های تاسوعا و عاشورای حسینی خبر داد و خاطرنشان کرد: محدودیت‌های مقطعی در بعضی از نقاط شهر اصفهان و شهرهای استان در این دو روز و شب اعمال می‌شود و از شهروندان می‌خواهیم کمال همکاری را با مأموران پلیس راهور و پلیس یاران محرم داشته باشند.

کد خبر 676012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.