محرم ۱۴۰۲ نقطه اوج تعاملات مدیریت شهری اصفهان با تشکل‌های مردمی است

نماینده و دستیار شهردار اصفهان در امور هیئت‌های مذهبی و مساجد با بیان اینکه محرم ۱۴۰۲ نقطه اوج تعاملات مدیریت شهری اصفهان با تشکل‌های مردمی است، گفت: از ابتدای این دوره مدیریت شهری تاکید شهردار و اعضای شورای شهر اصفهان، ایجاد تعامل درست و خوب بین تشکل‌های مختلف مردمی از جمله هیئت‌های مذهبی بوده است.

محمدعلی خبوشانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان اباعبدالله‌الحسین (ع) اظهار کرد: از ابتدای این دوره از مدیریت شهری تاکید شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان ایجاد تعامل درست و خوب بین تشکل‌های مختلف مردمی از جمله هیئت‌های مذهبی بوده است.

وی افزود: این تعامل روز عید سعید غدیر سال جاری به نقطه اوج خود رسید، همچنین ایام محرمی که پیش‌رو داریم نقطه اوج این تعاملات به‌شمار می‌آید.

نماینده و دستیار شهردار اصفهان در امور هیئت‌های مذهبی و مساجد با اشاره به تاکید شهردار این کلان‌شهر در تسهیل‌گری برای دریافت مجوزها در چارچوب قانون اما آسان تصریح کرد: این آسان‌سازی‌ها منجر شده تا هیئت‌های مذهبی راحت‌تر از قبل در رکاب اهل بیت انجام وظیفه کنند.

وی با اشاره به نشست مشترک شهردار و مدیران شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان با اعضای شورای هیئت‌های مذهبی این کلان‌شهر گفت: این نشست به مدت سه ساعت به‌طول انجامید و به بررسی دغدغه‌های این شورا پرداخته شد.

خبوشانی ادامه داد: در این جلسات معاونان فرهنگی و اجتماعی و خدمات شهری شهرداری اصفهان، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی، مدیرعامل سازمان زیباسازی، مدیرکل تخلفات شهری و مدیرکل اداره ارتباطات بین‌الملل شهرداری اصفهان حضور داشتند.

نماینده و دستیار شهردار اصفهان در امور هیئت‌های مذهبی و مساجد خاطرنشان کرد: مدیریت شهری با برخی در قالب محافلی که در سطح شهر از جمله تشکل‌های فرهنگی و جبهه انقلاب اسلامی است و همچنین با نیروی انتظامی مناطق پانزده‌گانه شهرداری این کلان‌شهر و هیئت‌های مذهبی آن به میزبانی حسینه‌های هر منطقه در راستای این تسهیل‌سازی جلساتی برگزار کرده است.

وی با بیان اینکه امسال برای دومین‌بار تجمع بزرگ مردم اصفهان عصر روز عاشورا در میدان امام حسین (ع) روبه‌روی ساختمان شهرداری مرکزی را خواهیم داشت، گفت: در این مراسم از مداحان سنتی و امروزی از جمله آقایان حدادی، نریمانی، یزدخواستی، رعنایی و برومند با سخنرانی حاج آقا دانشمند دعوت به عمل آمده است.

خبوشانی اضافه کرد: این مراسم با اقامه نماز مغرب و عشا پایان می‌یابد که سال گذشته با استقبال بی‌نظیر شهروندان اصفهانی و هیئت‌های مذهبی روبه‌رو شد.

نماینده و دستیار شهردار اصفهان در امور هیئت‌های مذهبی و مساجد از برگزاری مراسم ویژه در ایام اربعین حسینی خبر داد و گفت: بر اساس دستورالعمل وزارت کشور، مرز چذابه به‌صورت ویژه محور شهرداری این کلان‌شهر قرار می‌گیرد، از این‌رو قبل از ماه محرم، جلسات هماهنگی آن بین بخش‌های داخلی شهرداری برای خرید تجهیزات مورد نیاز مرز برگزار شده است تا شهرداری اصفهان میزبان زائران حسینی در اربعین در مرز چذابه باشد.

کد خبر 676004

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.