آمار ۵۳ درصدی شاغلان پس از ترک اعتیاد امیدوار بخش است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت: به بحث اشتغال نیز بپردازید، اینکه علت اعتیاد را بشناسید بسیار مؤثر است، آمار ۵۳ درصدی شاغلان پس ازترک اعتیاد، امیدوار بخش است. این آمار معنای عمیقی دارد، سعی کنید فرایند قانونی را طی کنید و هر کمکی که از دست ما برآید نیز انجام می‌دهیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا جان‌نثاری امروز _چهارشنبه چهارم مردادماه_ در جلسه‌ای که با حضور نمایندگانی از انجمن معتادان گمنام در استانداری اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: در این جهان هرکسی باید علت خلق خود را متوجه شود و پس از آن در همان راستا قدم بردارد. در این جلسه از آمار اقدامات انجمن معتادان گمنام صحبت شد، اما آمار اهمیت چندانی ندارد، به این دلیل که در آئین و اعتقادات ما نه تنها روی کمیت و تعداد تاکید نشده، بلکه بر کیفیت اعمال تاکید شده است، در اسلام گفته می‌شود که اگر شما یک نفر را احیا کردید، مانند این است که بشریت را زنده کرده‌اید. اگرچه بُعد کثرت هم به بُعد کیفیت اضافه شود، بهتر خواهد بود.

وی افزود: آینده فرد، خانواده و فامیل او با اعتیاد دگرگون می‌شود، اگر فرد معتاد زن باشد که فاجعه عظیم‌تر هم خواهد بود؛ اعتیاد، انسان که اشرف مخلوقات است را به موجودی تبدیل می‌کند که حتی نزدیک‌ترین افراد خانواده هم به او اعتماد ندارند و هویت انسانی او تنزل پیدا می‌کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان تصریح کرد: اینکه با وجود چنین انجمن‌هایی عده‌ای دور یکدیگر جمع می‌شوند و می‌خواهند کمک کنند و فسادی هم در آن جمع رخ نمی‌دهد، بسیار ارزشمند است، این اقدام باعث می‌شود که افراد گرفتار اعتیاد به سمت هویت خودشان گرایش پیدا کنند.

وی خاطرنشان کرد: سلیقه و ایده‌های متفاوتی برای اجرای هر کاری وجود دارد، اصل کار شما برای ما اهمیت دارد نه شیوه اجرای آن، شما انسان‌های شریفی هستید که دوران تاریک اعتیاد را پشت سر گذاشتید و اکنون به جایی رسیدید که می‌خواهید به هم‌نوعان خود کمک کنید.

جان‌نثاری با انتقاد از برخورد نامناسب و بی‌توجهی مسئولان با اعضای این انجمن، تاکید کرد: تکبر تمام خوبی‌های انسان را از بین می‌برد، از اینکه گاهی بی‌احترامی می‌شود ناراحت نشوید و شما هم زمانی که موفقیتی برایتان حاصل شد، موفقیت‌های خود را از خداوند بدانید.

وی ادامه داد: بدانید که تا زمانی که کار مثبت انجام می‌دهید و این‌طور کمک می‌کنید، مورد حمایت استانداری هستید و نه تنها شما، بلکه تا روزی که ما مسئولیتی در استان داریم از هرکسی که اقدام مثبت انجام دهد، حمایت می‌کنیم، اما اگر کار ناهنجاری شکل بگیرد، نه تنها حمایت نمی‌کنیم، بلکه با آن محکم برخورد می‌کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان با اشاره به درخواست اعضای انجمن برای شناخته شدن انجمن و خدمات آن در سطح جامعه، تصریح کرد: در راستای شناسایی این انجمن به مردم و جامعه در بستری که در اختیار ما است، تلاش می‌کنیم، اما مهم‌ترین وسیله برای شناخته شدن در جامعه اقدامات مثبت شما است، از رسانه‌ها نیز درخواست می‌کنیم که انجمن معتادان گمنام را به مردم بشناسانند تا مردم بدانند این ظرفیت در استان وجود دارد.

تفکرات مذهبی و اعتقادی اعضا را تقویت کنید

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان با بیان اینکه سعی کنید از این مجموعه کمال بهره‌مندی را برای خدمت به جامعه و تقویت فضائل انسانی داشته باشید، افزود: توصیه می‌کنم به بحث اشتغال نیز بپردازید، اینکه علت اعتیاد را بشناسید بسیار مؤثر است، آمار ۵۳ درصدی شاغلان پس ازترک اعتیاد، امیدوار بخش است. این آمار معنای عمیقی دارد، سعی کنید فرایند قانونی را طی کنید و هر کمکی که از دست ما برآید نیز انجام می‌دهیم.

کد خبر 675978

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.