دمای هوا در کدام مناطق استان اصفهان خنک‌تر می‌شود؟

سرپرست پیش‌بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به تداوم نسبتاً ناپایدار تا اواسط هفته آینده در استان، گفت: کمینه دما طی ۲۴ ساعت آینده در نیمه غربی یک تا دو درجه کاهش خواهد داشت.

لیلا امینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان اظهار کرد: بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی بیانگر تداوم شرایط نسبتاً ناپایدار تا اواسط هفته آینده بر روی استان است.

وی افزود: بر این اساس وضعیت جوی در بیشتر مناطق به صورت کمی ابری، گاهی افزایش ابر و در ساعات بعدازظهر و اوایل شب گاهی وزش باد نسبتاً شدید لحظه‌ای به ویژه در نیمه شرقی، شمالی و مناطقی از جنوب و مرکز استان با خیزش گردوخاک، کاهش دید و کیفیت هوا همراه است.

سرپرست پیش‌بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان اصفهان درباره هشدار هواشناسی سطح زرد با توصیف سامانه کاهش دید و کیفیت هوا، باد، گردوخاک و تندباد لحظه‌ای، تصریح کرد: فعالیت این سامانه از روز گذشته آغاز شده و تا روز پنجشنبه پنجم مردادماه با وزش باد، گردوخاک، احتمال وقوع تندباد لحظه‌ای در مناطق شمال، خیزش گردوخاک با کاهش دید و کیفیت هوا همراه است.

وی با بیان اینکه فعالیت سامانه روز گذشته و امروز در مناطق شمال استان به ویژه نقاط همجوار با استان قم، کاشان، آران و بیدگل، بادرود و نطنز همراه است، گفت: در روز پنجشنبه مناطق شرق استان، خوروبیابانک، چوپانان و اردستان و نقاط شمالی همجوار با استان قم با کاهش دید و کیفیت هوا، باد، گردوخاک و تندباد لحظه‌ای همراه خواهد بود.

امینی اظهار کرد: خیزش گردوخاک، کاهش شعاع دید و کیفیت هوا، بالا رفتن عدد شاخص کیفیت هوا و قرار گرفتن در شرایط ناسالم، آسیب به سازه‌های موقت، احتمال شکستن درختان فرسوده و کهنسال و نهال‌ها از اثرات مخاطرات فعالیت سامانه مذکور است.

وی افزود: اجتناب از حضور در فضای باز به ویژه گروه‌های حساس، مستحکم کردن سازه‌های موقت، استفاده از بادگیر و قیم در باغات، مدیریت و محافظت از صنایع حساس به گردوخاک، توقف نکردن و پارک نکردن خودرو در اطراف درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه‌کاره توصیه می‌شود.

سرپرست پیش‌بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان با بیان اینکه کمینه دما طی ۲۴ ساعت آینده در نیمه غربی یک تا دو درجه کاهش خواهد داشت، گفت: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۴۱ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به ۲۳ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: کاشان و آران و بیدگل با بیشینه دمای ۴۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و بوئین‌میاندشت با کمینه دمای ۱۰ درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان هستند.

کد خبر 675968

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.