تعقیب ۷۲ ساعته قاتل از اصفهان تا آمل / راز جسد کشف شده در باغ فردوس

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان از دستگیری یک شرور قاتل پس از ۷۲ ساعت در یکی از شهرهای شمالی کشور خبر داد.

سرهنگ حسین ترکیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: عصر روز جمعه _سی‌ام تیرماه_ مأموران کلانتری ۲۸ فرماندهی انتظامی شهرستان اصفهان با اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی مبنی بر وجود جسد مردی در خیابان باغ فردوس بلافاصله در محل حضور پیدا کردند و در بررسی اولیه مشخص شد این مرد بر اثر اصابت گلوله به قتل رسیده است.

وی افزود: در ادامه کارآگاهان اداره جرایم جنایی و اکیپ بررسی صحنه جرم پلیس آگاهی استان اصفهان در محل حضور یافتند و موضوع را به صورت تخصصی پیگیری کردند. در نهایت با اقدامات علمی و هوشمندانه کارآگاهان مشخص شد قاتل فردی ۳۸ ساله و از اراذل و اوباش سابقه‌دار است که در شب چهارشنبه سوری سال ۸۸ حین دعوا با چند نفر از دوستانش یکی از آنها را با چاقو به قتل رسانده، اما با رضایت اولیای دم از قصاص رهایی پیدا کرده است.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: تحقیقات حاکی از این بود که متهم با مقتول که به صورت اتفاقی از آن محدوده عبور می‌کرد، درگیری لفظی پیدا کرده و پس از اینکه دعوای آنها شدت می‌گیرد، اسلحه کلت کمری که در اختیار داشت را از خودروی خود برداشته و به سمت مقتول تیراندازی می‌کند. تیر به قسمت بالای قلب مقتول اصابت می‌کند و در دم جان خود را از دست می‌دهد.

وی با بیان اینکه متهم بلافاصله محل را ترک می‌کند و از استان اصفهان متواری می‌شود، ادامه داد: کارآگاهان با جست‌وجوی دقیق، هوشمندانه و تخصصی خود رد پای قاتل را در شهرستان آمل استان مازندران به دست آوردند و با اخذ نیابت قضائی به این شهر اعزام شدند. سرانجام پس از ۷۲ ساعت از وقوع حادثه عامل این جنایت طی یک عملیات ضربتی در مخفیگاه خود دستگیر و به پلیس آگاهی استان اصفهان منتقل شد.

سرهنگ ترکیان گفت: متهم که در برابر مدارک و مستندات کارآگاهان چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت، لب به اعتراف باز و اظهار کرد که «روز حادثه در حال مسافرکشی در مسیر باغ فردوس بودم که بوق‌های پشت سر هم یک دستگاه خودروی سواری از پشت سرم اعصابم را بهم ریخت و شروع به فحاشی کردم. کل کل ما ادامه داشت تا اینکه هر دو خودرو را متوقف کردیم و او چوب دستی خود را از خودرو بیرون و به سمت من آمد. من هم کلت کمری که در داشبورد ماشین داشتم را برداشتم، به سمتش شلیک و بلافاصله صحنه را ترک کردم و به شمال کشور متواری شدم، اما هنوز مدت زیادی نگذشته بود که پلیس‌ها به سراغم آمدند.»

وی خاطرنشان کرد: با اعتراف صریح متهم به ارتکاب قتل رخ داده، در این خصوص پرونده تشکیل و وی برای انجام اقدامات قانونی تحویل مرجع قضائی شد. افراد شرور، اراذل و اوباش و مجرمان سابقه‌دار در تیررس پلیس قرار دارند و تمام تحرکات آنها به صورت هوشمندانه رصد می‌شود. به این گونه افراد هشدار می‌دهیم که بدانند اگر کوچک‌ترین خطایی از آنها سر بزند در کمترین زمان و در مکانی که فکرش را نمی‌کنند، مأموران پلیس بالای سر آنها حاضر می‌شوند و آنها را تحویل قانون می‌دهند.

کد خبر 675949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.