گسترش طرح به‌اشتراک‌گذاری دوچرخه‌ها در سولنت

منطقه سولنت انگلستان با هدف افزایش ناوگان پدالی و دوچرخه‌های الکترونیکی به‌منظور کاهش تراکم ترافیک، بهبود کیفیت هوا و تشویق سفرهای سبزتر و سالم‌تر، به گسترش طرح به‌اشتراک‌گذاری دوچرخه‌ها پرداخته است‌.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سازمان حمل‌ونقل سولنت انگلستان در تلاش برای ارائه یک رویکرد مقرون‌به‌صرفه و هماهنگ در راستای بهبود حمل‌ونقل عمومی به‌عنوان بخشی از برنامه حمل‌ونقل آینده منطقه، طرح به‌اشتراک‌گذاری دوچرخه‌های خود را گسترش داد. هدف سولنت این است که در کنار ارائه زیرساخت‌های عالی دوچرخه‌سواری، ضمن کاهش تراکم ترافیک، بهبود کیفیت هوا و تشویق تردد پایدارتر در سراسر منطقه بدون نیاز به مالکیت شخصی دوچرخه‌ها و پارکینگ‌های دوچرخه، امکان دسترسی به گزینه‌های حمل‌ونقل سبزتر و سالم‌تر را برای ساکنان محلی بیشتری فراهم آورد.

دوچرخه‌های اشتراکی اجاره‌ای جایگزینی مناسب و اقتصادی برای مالکیت وسیله نقلیه خصوصی است که هزینه‌های سوخت، مالیات، تعمیرات، بیمه و نگهداری را حذف می‌کند. این قبیل طرح‌ها در سولنت پیش از این نیز تأثیر قابل‌توجهی بر کربن‌زدایی شبکه حمل‌ونقل منطقه، جلوگیری از انتشار بیش از چهار تن کربن مضر و جایگزینی تقریباً ۹۰۰۰ سفر پایدار با تردد به‌وسیله اتومبیل، ون، تاکسی یا موتور سیکلت در سراسر منطقه داشته است.

گسترش طرح به‌اشتراک‌گذاری دوچرخه‌ها در سولنت

سولنت با طرح جدید خود ۸۰ ایستگاه جدید دوچرخه اشتراکی و ۱۲۰ دوچرخه پدالی و الکترونیکی اضافی به منطقه افزود و تعداد دوچرخه‌های خود را به ۵۱۵ دوچرخه در ۲۸۵ مکان افزایش داد. دوچرخه‌های اضافی تا پایان تابستان ۲۰۲۳ در دسترس خواهند بود و در صورت موفقیت و مورد استقبال واقع شدن طرح، مطابق برنامه‌ریزی‌ها به مناطق شهری دیگر انگلستان نیز توسعه خواهند یافت. سولنت برای کرایه این دوچرخه‌های اشتراکی که سفر به مقاصد مختلف سراسر منطقه را تسهیل می‌کند، یک نرم‌افزار اختصاصی تلفن همراه به نام Breeze طراحی کرده که به‌راحتی و بدون هیچ هزینه‌ای قابل دانلود است.

مردم منطقه پس از ثبت‌نام در این برنامه می‌توانند به‌راحتی دوچرخه‌ها را از ایستگاه‌های دوچرخه امن موجود در نزدیکی خانه یا محل کار خود تحویل بگیرند و پس از استفاده آن را به محل تحویل بازگردانند. این ابتکار در نظر دارد که سفرهای پایدار را برای ساکنان و بازدیدکنندگان در منطقه سولنت در دسترس‌تر و راحت‌تر کند. در دسترس بودن دوچرخه‌های اشتراکی از طریق این برنامه فرصتی عالی برای مردم به‌منظور کاوش در منطقه و استفاده از زیرساخت‌های دوچرخه‌سواری محلی ایجاد می‌کند.

کد خبر 675942

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.