احیای امربه‌معروف و نهی‌ از منکر امری قابل‌ توجه است

امام جمعه و نماینده ولی‌فقیه در اصفهان گفت: اگر انسان‌ها نسبت به یکدیگر بی‌تفاوت باشند، تمام فرایض از بین خواهد رفت و در این راستا احیای امربه‌معروف و نهی‌ از منکر امری قابل‌ توجه است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد، صبح امروز _چهارشنبه چهارم مردادماه_ در همایش فعالان امربه‌معروف و نهی از منکر با بیان اینکه در طول تاریخ بعد از کربلا صحبت از فلسفه قیام امام حسین (ع) بوده است، اظهار کرد: این قیام از نظر فلسفی و عقلی امری مشکل است و شاهدیم امام (ع) با وجود آگاهی از خطر این راه، در این مسیر پا گذاشتند.

وی با بیان اینکه تمام روایات نشان‌دهنده این است که امام (ع) می‌دانستند قیام کربلا به کجا ختم می‌شود و با توجه به همین موضوع فلسفه قیام ایشان اهمیت پیدا می‌کند، افزود: عده‌ای در خصوص چرایی این قیام دلایل غیرمنطقی و نادرستی بیان می‌کنند.

امام جمعه اصفهان با اشاره به بیانات امام حسین (ع) در روز عاشورا گفت: امام در آن روز از قول پیامبر (ص) بیان کردند «هر کس سلطان ستمگری را ببیند که حرام خدا را حلال می‌شمرد، پیمان الهی را می‌شکند و با سنت رسول خدا مخالفت بورزد، در میان بندگان خدا به ستم رفتار می‌کند و او با زبان و کردارش با وی به مخالفت برنخیزد، سزاوار است خداوند او را در جایگاه آن سلطان ستمگر (دوزخ) بیندازد.»

وی با بیان اینکه حضرت سیدالشهدا (ع) علت اصلی قیام خود را امربه‌معروف و نهی از منکر بیان می‌کنند، تأکید کرد: بزرگ‌ترین منکر این است که شخص ستمگر خود را خلیفه مردم معرفی کند که این منکر با زبان تغییر نمی‌کند و در این مسیر قیام اباعبدالله الگویی برای ادامه این مسیر بود.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد تصریح کرد: اگر انسان‌ها نسبت به یکدیگر بی‌تفاوت باشند، تمام فرایض از بین خواهد رفت و در این راستا احیای امربه‌معروف و نهی از منکر امری قابل توجه است.

وی با اشاره به اهمیت موضوع امربه‌معروف و نهی از منکر اظهار کرد: مسئله امربه‌معروف به‌اندازه‌ای دارای اهمیت است که از ائمه نقل‌شده است «تمام اعمال خوب از جمله جهاد فی‌سبیل‌الله در برابر امربه‌معروف و نهی از منکر مانند قطره آبی در برابر دریای بزرگ است.» باید به این موضوع توجه کنیم که چرا این واجب ترک شده است.

نماینده ولی‌فقیه در اصفهان گفت: آمران به معروف و ناهیان از منکر باید به آنچه می‌گویند عمل کنند اما این به آن معنا نیست که تنها در صورت انجام همه خوبی‌ها و ترک تمام بدی‌ها امربه‌معروف و نهی از منکر کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در رفتار، کردار، گفتار و برخوردمان با افرادی که هنجارشکنی می‌کنند دشمنی نداریم، بلکه باید با محبت رفتار کنیم و در این مسیر خانواده‌های خود را بسازیم و مردم را از جهل خارج کنیم.

کد خبر 675911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.