تشکیل نشدن پرونده قضایی برای ساختمان‌های ناایمن ترک فعل مجریان است

رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به وضعیت ساختمان‌های ناایمن پایتخت، گفت: تشکیل نشدن پرونده قضایی برای ساختمان‌هایی که موارد ایمنی را پیگیری نمی‌کنند، ترک فعل مجریان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی بابایی امروز_ چهارشنبه چهارم مردادماه_ در پنجاه و پنجمین جلسه کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران که در منطقه هشت شهرداری تهران برگزار شد، اظهار کرد: ایمنی مهم‌ترین دغدغه مدیریت شهری است، در این دوره از پتانسیل ویژه سرمایه‌های اجتماعی از جمله معتمدان، نخبگان، شورای یاران و گروه‌های دوام برای رفع مشکلات و بهبود ایمنی محلات پایتخت بهره‌مند می‌شویم.

وی بر ضرورت تقویت گروه‌های دوام در سطح محلات پایتخت تاکید کرد و افزود: گروه‌های دوام محلی تقویت می‌شود تا با آموزش به هنگام به سمت کاهش حوادث به ویژه حریق در محله‌های پایتخت برویم؛ این مهم در پی تفاهم‌نامه سازمان آتش‌نشانی با سازمان مدیریت بحران انجام می‌شود.

رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به وضعیت ساختمان‌های ناایمن شهر تهران، خاطرنشان کرد: تشکیل نشدن پرونده قضائی برای ساختمان‌هایی که موارد ایمنی را پیگیری نمی‌کنند، ترک فعل مجریان است.

بابایی ادامه داد: هدف ما از برخوردهای قانونی، افزایش ایمنی شهر است و قاضی به منظور افزایش ایمنی شهر همکاری لازم را انجام می‌دهد.

وی تلاش برای پیشگیری از حوادث را یک سرمایه‌گذاری برای شهر دانست و تصریح کرد: می‌توان با کمترین هزینه و ارائه آموزش، شاهد کاهش حوادث و هدررفت سرمایه‌ها در شهر بود. یکی از موارد ارزیابی نواحی پایتخت کاهش تعداد حریق‌ها به ویژه حریق درون ساختمانی است و تلاش می‌کنیم نرخ رشد حوادث را ابتدا ثابت کنیم و سپس کاهش دهیم.

رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران دریافت تاییدیه ایمنی برای ساختمان‌هایی که کاربری آن‌ها تغییر می‌کند را ضروری دانست و گفت: دریافت تاییدیه ایمنی این نوع ساختمان‌ها مغفول مانده است و در صورت وقوع حادثه تبدیل به بحران خواهد شد.

بابایی افزود: سال گذشته نظارت ایمنی حریق ساختمان‌های زیر شش طبقه به دفاتر الکترونیک واگذار شد، اما دفاتر آن طور که باید به موضوع ایمنی ورود پیدا نکردند و ضروری است سازمان آتش‌نشانی دستورالعمل رسیدگی به تخلفات را از سوی کمیته مشترک پیگیری کند.

کد خبر 675909

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.