تشکیل شورای امربه‌معروف در بیش از ۸۵ اتحادیه صنفی و ۲۴٠ دستگاه

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر استان اصفهان استان اصفهان گفت: در حال حاضر شورای امربه‌معروف در بیش از ۸۵ اتحادیه صنفی و ۲۴٠ دستگاه تشکیل شده که جلسات آن‌ها در حال برگزاری است و در حال بررسی مسائل مربوط به آن هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام محسن مظاهری صبح امروز _چهارشنبه، چهارم مرداد_ در همایش فعالان امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر ضمن گرامیداشت ایام عزاداری سیدالشهدا (ع) اظهار کرد: طبق روایات آمران به معروف و نهی‌ازمنکر خلیفه خدا بر زمین هستند و در این راستا افرادی که در این عرصه مشغولند، از نشانه‌های حکومت صالحان هستند.

وی افزود: در روایات بیان شده که به واسطه اقامه امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر سایر فرایض اقامه می‌شود و امید است در این مسیر با امام حسین (ع) بیعتی مجدد داشته باشیم تا بتوانیم وظیفه خود را به نحو احسن انجام دهیم.

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر استان اصفهان در خصوص اقدامات انجام شده در این ستاد از آبان ۱۴٠۱ تا تیرماه ۱۴٠۲ تصریح کرد: حضور متعدد در جلسات درون و برون‌سازمانی، تشکیل ستادهای شهرستانی، پیگیری مسائل و مطالبات مردم و برگزاری جلسات استانی و کشوری در موضوع آب و آلودگی هوا، پیگیری اجرایی شدن مصوبات مجلس در موضوع جوانی جمعیت، مطالبه‌گری در موضوع محیط‌زیست و قنوات، حمایت از گروه‌های مطالبه‌گر و آموزش بیش از ۵ هزار نفر از اقدامات انجام شده در این زمینه است.

وی افزود: مجموعه دستگاه‌های حاکمیتی استان به‌صورت جدی پیگیر مسئله آب هستند و رویکردها خوب است اما با کج‌سلیقگی مسئولان مرکز مواجه هستیم و در این راستا در مکاتبه‌ای با مسئول دفتر رئیس‌جمهور بیان کردم که تا زمانی که اختیارات به استان‌ها واگذار نشود، این مشکلات حل نخواهد شد.

حجت‌الاسلام مظاهری با بیان اینکه یکی از مصادیق امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر عفاف و حجاب است، خاطرنشان کرد: هدف دشمن نابودی حاکمیت است که مقدمه آن تزلزل در جامعه، خانواده و نقش بانوان است، در این راستا فتنه‌ای که در کشور پدید آمد و در این مسیر به قول رهبر انقلاب از این امر نیز عبور خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین معیارهای ارزیابی دستگاه‌ها این است که به آموزش پرسنل و خانواده آن‌ها تا چه حد توجه داریم، افزود: در جامعه با جهل افرادی که در حال هنجارشکنی هستند مواجهیم و در این راستا شاهدیم که بیش از ۹٠ درصد افرادی که برای مشاوره می‌آیند، اصلاح رفتار داشتند.

حجت‌الاسلام مظاهری اظهار کرد: در حال حاضر شورای امربه‌معروف در بیش از ۸۵ اتحادیه صنفی و ۲۴٠ دستگاه تشکیل شده که جلسات آن‌ها در حال برگزاری است و در حال بررسی به مسائل مربوط به آن هستند.

کد خبر 675889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.