وسیله شیطان برای اثرگذاری بر اعتقاد انسان تغییر سبک زندگی است

کارشناس مذهبی گفت: شیطان اگر ببیند فردی اعتقادات قوی دارد و نمی‌تواند از این طریق بر او اثر بگذارد، از طریق سبک زندگی به او نفوذ می‌کند و عملیاتی در بافت روانی و شخصیتی وی انجام می‌دهد که در قلب او مؤثر خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام محمد داستانپور در مراسم شب هشتم محرم هیئت باران اظهار کرد: برخلاف آنچه برخی ادعا می‌کنند که تنها باید دل پاک باشد، ملاک ارزش‌گذاری انسان‌ها برای خداوند عمل انسان‌ها است.

وی افزود: آیه قرآن می‌فرماید اگر بخواهیم فردی را ارزش‌گذاری کنیم، به دعای او توجه می‌کنیم؛ باید دید سبک زندگی چه مسئله مهمی است که خداوند تا این حد برای آن اهمیت قائل می‌شود.

کارشناس مذهبی ادامه داد: اولین کاری که سبک زندگی انجام می‌دهد این است که قلب و دل را تغییر می‌دهد. شیطان با سبک زندگی خود، قلب انسان را دچار قصاوت می‌کند.

وی تصریح کرد: شیطان اگر ببیند فردی اعتقادات قوی دارد و نمی‌تواند از این طریق روی وی اثر بگذارد، از طریق سبک زندگی به او نفوذ می‌کند و عملیاتی در بافت روانی و شخصیتی وی انجام می‌دهد که در قلب او مؤثر خواهد بود.

حجت الاسلام داستان‌پور اضافه کرد: درباره موضوع انسان‌شناسی از نظر روانشناسی تا ۵۰ سال پیش گفته می‌شد که انسان بعد روحانی ندارد، اما در حال حاضر در ژاپن چندین دانشکده روح‌شناسی به راه انداخته‌اند.

وی اضافه کرد: از نظر دین، انسان سه رتبه وجودی دارد، ملک، ملکوت و جبروت؛ ملک همان جسم است، ملکوت قلب و جبروت عقل است.

این کارشناس مذهبی تصریح کرد: ملک جایگاه عمل، ملکوت جایگاه گرایش‌ها، صفات اخلاقی و احساسات و جبروت جایگاه باورها، افکار و اندیشه‌ها است.

وی با بیان اینکه تمام این موارد با یکدیگر رابطه رفت و برگشتی دارد، افزود: رفتارها و عمل‌های ما یا همان سبک زندگی، باعث می‌شود اعتقادات ما هم تغییر کند.

کد خبر 675883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.