بزرگ‌ترین قرارداد تاریخ ورزش امضا شد / ۳۰۴ میلیون دلار رکورد گران‌ترین انتقال تاریخ NBA

جیلن براون با امضای قراردادی پنج‌ساله با باشگاه بوستون سلتیکز به ارزش ۳۰۴ میلیون دلار رکورد گران‌ترین انتقال تاریخ NBA را شکست.

به گزارش ایمنا، نام جیلن براون در کتاب‌های تاریخ ثبت شد. این گارد تیم بسکتبال بوستون سلتیکز با این تیم به توافق رسید تا قراردادی پنج‌ساله امضا کند. این قرارداد گران‌ترین قرارداد تاریخ NBA است که ارزش آن ۳۰۴ میلیون دلار است.

بر اساس گزارش‌ها، بعد از مذاکراتی که بین باشگاه سلتیکز و مدیر برنامه‌های براون در جریان بود، در نهایت دو طرف بر سر این مبلغ به توافق رسیدند. علت نجومی شدن این قرارداد این است که براون به دنبال قراردادی بوده که در آمریکا به supermax contract مشهور است. پیش از این رکورد بزرگترین قرارداد NBA در اختیار استفن کری بود که با یک قرارداد چهار ساله به ارزش ۲۱۵ میلیون دلار رکورد را در اختیار داشت.

بزرگ‌ترین قرارداد تاریخ ورزش امضا شد/ ۳۰۴ میلیون دلار رکورد گران‌ترین انتقال تاریخ NBA

این خبر در حالی مطرح می‌شود که سلتیکز بعد از آن که در پلی‌آف گذشته مقابل میامی شکست خورد و حذف شد شرایط سختی را تجربه می‌کرد. جیلن براون در دیدارهای تیمش مقابل میامی هیت در حد انتظار ظاهر نشده بود و گفته می‌شد جایگاهش در سلتیکز متزلزل شده است.

به همین دلیل بود که در ماه‌های اخیر شایعات زیادی درباره جدایی براون از سلتیکز شنیده می‌شد. او در ماه جاری وارد آخرین ماه قرارداد قبلی خود شده بود. جالب اینجا است که مبلغ قرارداد قبلی او با بوستون سلتیکز ۲۸.۵ میلیون دلار بود.

جیلن فصل گذشته بهترین فصل دوران حرفه‌ای خود را با میانگین ۲۶.۶ امتیاز و ۶.۹ ریباند سپری کرده بود. از آن‌جا که جیسون تِیتم هم می‌تواند برای قرارداد Supermax اقدام کند ممکن است این برای سلتیکز در فصل آینده مشکلاتی به وجود بیاورد، اما برد استیونز در تلاش است تا فرمولی پیدا کند که هر دو ستاره‌اش فصل آینده بتوانند وارد زمین شوند.

بر اساس گزارش‌ها در پنج فصل آینده جیلن براون در هر سال به ترتیب زیر از بوستون سلتیکز دستمزد خواهد گرفت:

۲۰۲۴-۲۵: ۵۳.۴ میلیون دلار
۲۰۲۵-۲۶: ۵۶.۶ میلیون دلار
۲۰۲۶-۲۷: ۶۰.۷ میلیون دلار
۲۰۲۷-۲۸: ۶۴.۹ میلیون دلار
۲۰۲۸-۲۹: ۶۹.۱ میلیون دلار

کد خبر 675880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.