ایمن‌سازی نقاط حادثه‌خیز سطح شهر قزوین

شهردار قزوین گفت: در راستای ایمن‌سازی نقاط حادثه‌خیز سطح شهر و با توجه به وقوع تصادفات منجر به فوت عابران پیاده در محدوده منتهی به پل روگذر سرداران، نرده‌گذاری میانه بلوار شهید بهشتی در این محدوده افزایش پیدا کرده است.

مهدی صباغی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از اصلاح و بهسازی سیستم آبیاری بلوار پیامبر اعظم (ص) خبر داد و اظهار کرد: در راستای اصلاح شیوه آبیاری فضای سبز از غرقابی به قطره‌ای، عملیات لوله‌گذاری و نصب شیرهای آبیاری قطره‌ای ۱۶ میلی‌متری در سرتاسر رفیوژ میانی بلوار پیامبر اعظم (ص) اجرا شد.

وی افزود: هدف از اجرای این طرح رعایت توازن در توزیع آب، صرفه‌جویی در مصرف و جلوگیری از سرریز شدن آب در سطح معابر است.

شهردار قزوین با اشاره به استمرار عملیات جدول‌گذاری معابر در سطح ناحیه آزادگان، خاطرنشان کرد: در این مرحله جدول‌گذاری معابر شامل احداث نهر روسی در شهرک آرش و احداث کانیو در چهارراه سلمانی شهرک میرداماد به انجام رسید.

صباغی تصریح کرد: با توجه به در پیش رو بودن فصل بارش و به منظور مدیریت سیلاب‌های احتمالی، کانال بلوار شهید ابوترابی توسط عوامل اجرایی ایستگاه شماره یک خدمات مدیریت پسماند شهرداری قزوین لایروبی و پاکسازی شد.

وی ادامه داد: پاکسازی باغچه‌ها و فضای سبز خطی منطقه سه، پاکسازی و شست‌وشوی شبانه انهار منطقه یک به‌منظور جلوگیری از انتشار بوی نامطبوع و شیوع بیماری، پاکسازی ویژه مساجد نواحی منفصل شهری نجف‌آباد و وثوق‌آباد در منطقه پنج با توجه به فرارسیدن ایام عزاداری سیدالشهدا (ع) انجام شد.

شهردار قزوین از اجرای عملیات نصب نرده حفاظتی در بلوار شهید نواب صفوی شمالی خبر داد و اضافه کرد: به منظور جلوگیری از سقوط عابران و وسایل نقلیه عبوری به داخل کانال آب، عملیات نصب و مرمت نرده حفاظتی در بلوار شهید نواب صفوی نواب شمالی کوچه سلمانی توسط پیمانکار ۱۳۷ معاونت خدمات شهری منطقه چهار به انجام رسید.

صباغی از جمع‌آوری دال‌ها و نیوجرسی‌های بلااستفاده و رها شده از سطح معابر منطقه یک خبر داد و اظهار کرد: با توجه به فرارسیدن ایام عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و به‌منظور تسهیل در عبور و مرور دسته‌ها و هیئت‌های عزاداری، دال‌ها و نیوجرسی‌های رها شده و بدون استفاده از سطح خیابان‌های سپه، راه‌آهن، تهران قدیم و سلام‌گاه توسط عوامل اجرایی سامانه ۱۳۷ جمع‌آوری شد.

وی با اشاره به ایمن‌سازی نقاط حادثه‌خیز سطح شهر قزوین تاکید کرد: در راستای ایمن‌سازی نقاط حادثه‌خیز سطح شهر و با توجه به وقوع تصادفات منجر به فوت عابران پیاده در محدوده منتهی به پل روگذر سرداران و مطابق مصوبه کمیته ایمنی، نرده‌گذاری میانه بلوار شهید بهشتی در محدوده مذکور افزایش پیدا کرده است.

شهردار قزوین با اشاره به اینکه عملیات مرمت دریچه‌های فلزی در سطح معابرِ ناحیه شهید بابایی ادامه دارد، خاطرنشان کرد: با هدف جلوگیری از بروز خسارت جانی و مالی به شهروندان و تردد آسان خودروها، عوامل اجرایی خدمات شهری منطقه دو نسبت به ترمیم دریچه‌های خیابان نادری اقدام کردند.

صباغی از انجام عملیات جدول‌گذاری نهر روسی در ناحیه دانش خبر داد و اضافه کرد: در راستای ارتقای زیرساخت‌های شهری، عملیات احداث نهر روسی در محله ناصرآباد کوچه شهید قاسمی توسط این ناحیه انجام شد.

کد خبر 675829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.