توسعه شهرنشینی مانند شمشیر دو لبه عمل می‌کند

رئیس اداره مطالعات و برنامه ریزی شهری معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان با بیان اینکه توسعه شهرنشینی مانند شمشیر دو لبه عمل می‌کند گفت: با توجه به اینکه با اثرات کلان روندها و نوپدیدها در شهرها روبه‌رو هستیم، بنابراین باید روش‌های خلاقانه و کارآمد به کار گیریم.

به گزارش خبرنگار ایمنا فریاد پرهیز امروز _سه شنبه سوم مردادماه_ در نشست اثر نوپدیدها و کلان روندها بر افق ۲۰۵۰ کلانشهرهای هوشمند پایدار اظهار کرد: در دهه‌های اخیر توسعه شهرنشینی افزایش یافته است، در آینده نزدیک شهرهای کنونی ما دو برابر جمعیت فعلی را خواهند داشت.

وی با بیان اینکه توسعه شهرنشینی مانند شمشیر دو لبه عمل می‌کند، افزود: علاوه بر اینکه شهرها مرکز خلاقیت و کارآفرینی، رفاه خواهند شد با مشکلاتی همچون حاشیه‌نشینی، سکونتگاه‌های غیر رسمی، بافت فرسوده و ناکارآمد، فضاهای بی‌دفاع و آسیب اجتماعی روبرو خواهند بود.

پرهیز تصریح کرد: با توجه به اینکه با اثرات کلان روندها و نوپدیدها در شهرها روبه‌رو هستیم، لذا می‌طلبد با روش‌های خلاقانه و کارآمد مشکلات را رفع کنیم، تا به مسائلی همچون افزایش جمعیت، سالمندی و مشکلات زیست‌محیطی پاسخ دهد.

وی افزود: باید تغییر نگرش در نظام برنامه‌ریزی ایجاد کنیم، منطق پیش‌بینی حذف و منطق آینده‌پژوهی را جایگزین آن کنیم.

کد خبر 675809

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.