۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۲
«چینگ‌های» یاقوت کبود چین

استان چینگ‌های که از آن به عنوان یاقوت کبود نام برده می‌شود، یکی مناطق ناشناخته‌ چین است که از حیث زیبایی با مناظر بکر تبت مقایسه می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، چینگ‌ های (Qinghai) یکی از کم‌جمعیت‌ ترین و رویایی‌ ترین مناطق چین است که جایگزینی برای کاوش در فرهنگ تبتی و مناظر خیره‌کننده قاره آسیا است. چینگ‌های با شبکه حمل‌ونقل توسعه یافته شامل قطارهای پرسرعت و پروازهای بسیار، برای بازدیدکنندگان قابل دسترس است.

چینگ‌های؛ یاقوت کبود چین

چینگ‌های؛ جایگزینی برای تبت

این استان که به نام "یاقوت کبود" شناخته می‌شود، دارای مناظر زیبا، بزرگترین دریاچه چین و ترکیبی متنوع از فرهنگ اقلیت‌های قومی، از جمله تبتی‌ها و مغول‌ها است. این منطقه که کمتر کسی زحمت دیدن آن را به خود می‌دهد، درست در شمال تبت قرار دارد و از آنجا که رفتن به تبت می‌تواند دشوار باشد، چینگ‌های یک جایگزین برای آن محسوب می‌شود.

چینگ‌های؛ یاقوت کبود چین

چرا چینگ‌های، "یاقوت کبود فلات" نامیده می‌شود؟

چینگ‌های، یکی از کم جمعیت‌ترین مناطق چین است که تعداد ساکنان آن به حدود ۶ میلیون نفر می‌رسد. این منطقه دارای یک شبکه بزرگراهی توسعه‌یافته است و شینینگ، پایتخت و بزرگترین شهر آن، برای بیشتر شهرهای بزرگ چین پرواز دارد. بازدیدکنندگان اغلب از کوه‌های پوشیده از برف، قله‌های یخبندان، بیابان‌های وسیع و تالاب‌های این منطقه بازدید می‌کنند، اما بیابان‌های دست‌نخورده آن از انبوه گردشگران خالی است. همچنین چینگ‌های از زمان تأسیس جاده باستانی ابریشم، دارای تاریخ غنی است چراکه در آن زمان هزاران کاروان از این منطقه عبور می‌کردند. این استان ترکیبی از فرهنگ‌های اقلیت قومی را در خود جای می‌دهد که بیش از ۳۷ گروه آنها به رسمیت شناخته شده‌اند. تبتی‌ها حدود یک‌پنجم جمعیت چینگ‌های را تشکیل می‌دهند و اقلیت قومی غالب آن محسوب می‌شوند.

چینگ‌های؛ یاقوت کبود چین

جاذبه‌های گردشگری چینگ‌های

استان چینگ‌های وسیع است و مکان‌های زیادی برای کاوش کردن در آن وجود دارد. بنابراین بازدیدکنندگان نمی‌توانند همه آن‌ها را در یک سفر کشف کنند. بعضی از مکان‌های برتر این استان شامل موارد زیر است:

دریاچه چینگ‌های: بزرگترین دریاچه نمکی چین و مناسب برای تماشای پرندگان

کوه‌های کیلیان: منظره‌ای یخ‌زده رویایی با مناظر طبیعی بکر

دریاچه نمک چاکا: معروف به آب سبز زمردی و یک مقصد عالی برای عکاسی

حوضه رودخانه Qaidam: مرتفع‌ترین حوضه فلات چین با مناظر شگفت‌انگیز

کد خبر 675798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.