مشارکت بانوان شهر برای اداره مادرانه نصف‌جهان

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به برگزاری سومین نشست بانوان توانمند شهر اصفهان با شهردار این کلان‌شهر گفت: نقش اجتماعی بانوان ایرانی در جهان بسیار پر رنگ شده است و استفاده از نظرات و ایده‌های بانوان شهر و نگاه‌های ریزبینانه آن‌ها در مدیریت شهری می‌تواند راه‌گشا باشد.

فرزانه کلاهدوزان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به برگزاری سومین نشست بانوان توانمند شهر اصفهان با شهردار این کلان‌شهر اظهار کرد: با توجه به شرایطی که در این دوره از مدیریت شهری وجود دارد، نقش اجتماعی بانوان ایرانی در جهان بسیار پر رنگ شده است و استفاده از نظرات و ایده‌های بانوان شهر و نگاه‌های ریزبینانه آن‌ها در مدیریت شهری می‌تواند راه‌گشا باشد.

وی افزود: شهردار اصفهان سلسله پیشنهادهایی را برای نشست‌های نخبگانی با اقشار مختلف داشت؛ در همین راستا برای بانوان نیز نشست‌هایی به‌صورت فصلی برگزار شده است که در هر فصل از این نشست‌ها از تعدادی بانوان توانمند این کلان‌شهر به ترتیب تخصصی که دارند، دعوت به‌عمل می‌آید.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه این نشست‌ها توسط شورای مشورتی بانوان تنظیم می‌شود، ادامه داد: در این نشست‌ها مدیریت شهری توسط بانوان نقد و راهکارهایی برای اداره بهتر شهر ارائه خواهد شد.

کلاهدوزان با اشاره به دید ریزبینانه و با دقت بانوان در مسائل و جزئیات گفت: بانوان در این نشست‌ها پیشنهادهای کارآمدی خواهند داشت که می‌تواند برای اداره بهتر شهر راه‌گشا باشد.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: این سلسله نشست‌های نخبگانی در راستای مشارکت و رفع مشکلات شهری برگزار می‌شود، از این‌رو سال گذشته قبل از تقدیم لایحه بودجه شهرداری اصفهان به شورای اسلامی شهر، در معرض نظرات شهروندان قرار گرفت و نظرات ارائه شده از سوی شهروندان در بعضی از بندهای این لایحه لحاظ شد.

وی خاطرنشان کرد: این مدل از مشارکت شهروندان در اداره شهر همراه با مدیریت شهری می‌تواند شهر را به نقطه مطلوب خود برساند.

کلاهدوزان ادامه داد: در نشستی که هفته گذشته برگزار شد، محورهای معماری شهر بررسی یا نقطه نظراتی در زمینه فضاهای شهری مانند نصب نمادهای بانوان موفق در شهر پیشنهاد داده شد، همچنین برای افزایش فضاهای تفریحی برای بازی کودکان در شهر نیز پیشنهادهایی ارائه شد.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: نگاه مادرانه در مدیریت شهری می‌تواند منجر به حفاظت و مراقبت دلسوزانه‌تری از شهر شود.

وی با تاکید بر «اصفهان، شهر زندگی» گفت: این کلان‌شهر با مشارکت شهروندان به نقطه ایده‌آل خود که همان «اصفهان، نصف جهان است» خواهد رسید.

کد خبر 675772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.