توسعه طرح برابری اقلیمی در مینیاپولیس

اجرای جنبش برابری اقلیمی در مینیاپولیس آمریکا ضمن این‌که توسعه هفت هدف اصلی شهر را تا سال ۲۰۳۰ تسهیل خواهد کرد، به ایجاد عدالت زیست‌محیطی، تاب‌آوری در مقابل تغییرات آب‌وهوایی، کاهش انتشار کربن و ایجاد حس برابری میان شهروندان منجر خواهد شد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، توسعه طرح برابری اقلیمی در مینیاپولیس با هدف تحقق اهداف پایدار شهر و به صفر رساندن انتشار کربن تا سال ۲۰۵۰ اجرا می‌شود و به دنبال آن، شهروندان به‌طور برابر از کیفیت زندگی بهتری برخوردار خواهند شد. در واقع ایجاد برابری میان شهروندان و توسعه رویکردهای پایداری شهری در رأس اهداف مدیران این شهر برای اجرای طرح جدید قرار دارد که این امر به‌واسطه کاهش هزینه‌های بیشتر برای به حداقل رساندن انتشار گازهای گلخانه‌ای، به سهم خود مزایای بی‌شماری را در بخش اقتصاد به دنبال خواهد داشت.

مدیران مینیاپولیس بر این باور هستند که طرح برابری اقلیمی به ارائه رویکردهای مبتنی بر علم منجر می‌شود که همین امر اعتبار آن را افزایش می‌دهد و بهبود وضعیت شهر را نه‌تنها از نظر اقلیمی، بلکه به لحاظ سایر مؤلفه‌های مرتبط با پایداری تضمین خواهد کرد. توسعه این پروژه تسهیل توسعه هفت استراتژی شامل عایق‌بندی ۵ هزار ساختمان و اولویت‌بندی خانه‌ها برای اجرای طرح منازل سبز، حذف تعداد خانواده‌هایی با بار انرژی بالای شش درصد، کاهش ۳۵ درصدی انتشار گازهای ناشی از سوخت فسیلی ایجاد هزار شغل در پروژه‌های سبز شهری برای مردم، توسعه فضاهای سبز، کاشت درختان و سیستم‌های غذایی پایدار، کاهش انتشارات ناشی از سازه‌های تجاری تا ۷۵ درصد و دستیابی به هدف تولید صد درصدی الکتریسیته تجدیدپذیر را به دنبال خواهد داشت که ۳۰ درصد از آن از انرژی خورشیدی تأمین خواهد شد.

توسعه طرح برابری اقلیمی در مینیاپولیس

بازخورد عمومی

تمام شهروندان، شرکا و سرمایه‌گذاران مینیاپولیس در طراحی استراتژی نهایی برابری اقلیمی شهر سهیم بودند و طی بازه زمانی نوزدهم آوریل تا پنجم ژوئن ایده‌های خود را که به بیش از هزار بازخورد و ۱۸۰۰ پیشنهاد می‌رسید، به اشتراک گذاشتند. در این میان سه ایده برتر به ایجاد طرح نهایی با اهداف شفاف‌تر، مقیاس‌پذیرتر و کارآمدتر منجر شد و به دنبال آن مدیران حتی توانستند نهادهایی از شهر را با بیشترین مسئولیت‌پذیری برای اجرای پروژه خود مشخص کنند. پنج موضوع مهم شامل سیستم‌های انرژی (۲۴ درصد)، مسکن پایدار (۲۲ درصد)، حمل‌ونقل (۱۴.۵ درصد)، سازه‌های سبز (۹ درصد) و اقتصاد و نیروی کار سبز (هشت درصد) نیز در این طرح مورد بحث و بررسی‌های ویژه قرار گرفت.

کد خبر 675741

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.