از عزاداری برای اهل‌بیت تا تهیه و توزیع ماسک/ این هیئت پای کار مردم ایستاده است

مسئول فرهنگی هیئت بنی‌فاطمه(س) گفت: در دوران کرونا که تمام هیئات تعطیل شده بود، سه طبقه حسینیه بنی‌فاطمه (س) برای تولید اقلام بهداشتی به میدان آمد و کالاهای تولید شده با قیمت تمام شده در اختیار مردم قرار می‌گرفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا وقتی نام هیئات و مجموعه‌های فرهنگی و مذهبی به گوش‌مان می‌خورد تنها به یاد جلسات مذهبی، فرهنگی و عزاداری می‌افتیم اما در این شهر هیئات و مجموعه‌هایی نیز هستند که در روزهای سخت و آسان پای کار مردم ایستاده‌اند؛ از روزهایی گرفته که همه ما از ترس آن ویروس ناشناخته کنج خانه‌هایمان نشسته بودیم تا روزهایی که سفره‌هایمان پر بود و به فکر هم‌نوعان‌مان نبودیم.

یکی از این هیئات «بنی‌فاطمه (س)» است که سابقه آن به امروز و دیروز نیست و بیش از صد سال قبل تأسیس شده است؛ در همین راستا جواد ابوطالبی مسئول فرهنگی هیئت بنی‌فاطمه (س) با بیان اینکه پیشینه این هیئت به قبل از انقلاب و حدود ۱۱۴ سال قبل باز می‌گردد، اظهار کرد: در گذشته هیئات به نام‌های فعلی‌شان فعالیت نمی‌کردند بلکه به اسم محلات شناخته می‌شدند و در همین راستا هیئت بنی‌فاطمه (س) به نام هیئت محله دردشت معرفی می‌شده.

وی با بیان اینکه عنوان «هیئت بنی‌فاطمه (س)» حدود ۷۰ سال قبل توسط مرحوم مرشدزاده انتخاب شده است، افزود: یکی از امتیازات هیئت بنی‌فاطمه (س) این است که همیشه زیر نظر روحانیت اداره شده و در این راستا همیشه یک روحانی شاخص به هدایت و اداره و هیئت می‌پردازد.

مسئول فرهنگی هیئت بنی‌فاطمه (س) با بیان اینکه شاید نام هیئت برای مردم یادآور این باشد که تنها در دهه محرم به اقامه عزا و برگزاری مراسم می‌پردازند اما هیئت بنی‌فاطمه (س) هیچگاه به این صورت نبوده و نیست، گفت: تنها یکی از برنامه‌های این هیئت ایام محرم است و در کنار این مورد به‌مناسبت تولد و شهادت تمام ائمه برنامه‌های ویژه دارد.

تقدیم ۲۱۳ شهید به انقلاب اسلامی توسط یک حسینیه

وی با یادآوری اینکه در کنار برنامه‌های مذهبی هیئت بنی‌فاطمه (س) هرکجا که نیاز بوده برای خدمت به مردم ورود پیدا کند، این کار را انجام داده است، تاکید کرد: برای مثال این هیئت در دوران دفاع مقدس نسبت به این موضوع بی‌تفاوت نبوده و ستادهای کمک‌رسانی و اعزام نیروهای آن همیشه فعال بوده و شاهد و مصداق این امر نیز تقدیم ۲۱۳ شهید به انقلاب اسلامی است.

ابوطالبی با بیان اینکه در دوران کرونا که تمام هیئات و اقامه نماز در مساجد تعطیل شده بود، سه طبقه حسینیه بنی‌فاطمه (س) با رعایت موازین بهداشت برای تولید ماسک، ژل و مواد ضدعفونی و… به میدان آمد، خاطرنشان کرد: در آن ایام کالاهای تولید شده با قیمت تمام شده در اختیار مردم قرار می‌گرفت و در این راستا روزانه حدود ۸۰ هزار ماسک سه‌لایه تهیه و توزیع می‌شد.

از عزاداری برای اهل‌بیت تا تهیه و توزیع ماسک/ این هیئت پای کار مردم ایستاده است

وی ادامه داد: در روزهایی از کرونا که قیمت ماسک‌ها بیشتر از پنج هزار تومان بود، حسینیه بنی‌فاطمه (س) در کنار ارائه رایگان ماسک به خیریه و بیمارستان‌ها، ماسک‌های تولید شده را با قیمت ۳۰۰ تومان به فروش می‌رسانند و روزانه حدود ۶۰۰ نفر از مردم در حسینیه کار می‌کردند همچنین در همان ایام عزاداری را از حسینیه با رعایت نکات بهداشتی و مجوزهای لازم به فضای باز مسجد آقانور منتقل کردیم.

از حسینیه تا بیمارستان

مسئول فرهنگی هیئت بنی‌فاطمه (س) افزود: همچنین در ده شب محرم ایام کرونا هر شب بیمارستان‌های سطح شهر پذیرای سفره حضرت اباعبدالله بودند یعنی غذاها در حسینیه آماده و در بیمارستان‌ها توزیع می‌شد و در ادامه زمانی که رهبر انقلاب موضوع کمک‌های مومنانه را مطرح کردند هیئت بنی‌فاطمه (س) در این امر نیز ورود پیدا کرد و در نوزده مرحله کمک‌های مومنانه ارائه داد که در این بسته‌ها ۱۸ نوع خوراکی از جمله سه کیلو گوشت، ده کیلو برنج، یک کیلو چای و خرما و… وجود داشت.

از عزاداری برای اهل‌بیت تا تهیه و توزیع ماسک/ این هیئت پای کار مردم ایستاده است

وی با بیان اینکه از دیگر برنامه‌های انجام شده توسط هیئت نذر گوشت قربان تا غدیر بود و در عید اخیر ۲۴۵ گوسفند و دو شتر توسط خیران خریداری و ذبح شد، اظهار کرد: همچنین در ۳۰ روز ماه رمضان روزانه از هزار و صد پرس غذا کار را آغاز کردیم و به چهار هزار پرس رسیدیم

ابوطالبی خاطرنشان کرد: در کنار موارد مذکور فعالیت‌های فرهنگی از جمله برگزاری یادواره ۲۱۳ شهید هیئت در سطح ملی، جشن بزرگ عید غدیر، جلسات قرآن، فرهنگی و بصیرت‌افزایی در هیئت و حسینیه بنی‌فاطمه (س) برقرار است.

کد خبر 675697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.