استراتژی ونکوور برای هدایت نابینایان در حمل‌ونقل عمومی

مدیران حمل‌ونقل ونکوور، برنامه‌ای را راه‌اندازی کرده‌اند که بر اساس آن کاربران دچار اختلالات بینایی می‌توانند از مکان دقیق ایستگاه‌های اتوبوس اطلاع پیدا کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سازمان حمل‌ونقل عمومی ونکوور اعلام کرده است که یک ابزار دسترسی جدید را در اختیار کاربران دچار اختلال بینایی گذاشته است تا به‌طور مستقل بتوانند در سیستم حمل‌ونقل عمومی شهر تردد داشته باشند.

کاربران نابینا یا دچار اختلالات بینایی حمل‌ونقل عمومی ونکوور به برنامه‌ای موسوم به لنزهای هدایت‌گر دسترسی دارند که توسط آن و با اسکن کدهای QR در ایستگاه‌های حمل‌ونقل، دستورالعمل‌های صوتی را برای جابه‌جایی صحیح دریافت می‌کنند و به سمت ایستگاه‌های اتوبوس و نقاط دقیق مورد نظر برای سوار شدن راهنمایی می‌شوند. این برنامه همچنین می‌تواند امکاناتی مانند آسانسور را شناسایی کند و شخص دچار اختلال بینایی را به سمت آن هدایت کند.

استراتژی ونکوور برای هدایت کاربران نابینا در حمل‌ونقل عمومی

سازمان حمل‌ونقل کانادا با راه‌اندازی این سیستم قصد توانمندسازی افراد دچار اختلالات بینایی همچنین فراگیر کردن شهر برای قشرهای توان‌خواه جامعه را دارد. با توجه به شرایط افراد دچار ناتوانی، این کدها در هر شرایط نوری تا فاصله ۱۴ متری قابل اسکن است و حین حرکت افراد نیز قابلیت استفاده دارد.

پس از اسکن، دستورالعمل‌هایی برای راهنمایی افراد به سمت ایستگاه‌های اتوبوس و نقاط مورد نظر برای سوار شدن ارائه می‌شود. سال گذشته نیز حمل‌ونقل عمومی ونکوور، شروع به نصب علائم بریل در ایستگاه‌های اتوبوس منطقه مرکزی و اصلی شهر کرد. علاوه بر این، کفپوش‌های لمسی در همه ایستگاه‌های اتوبوس تحت مالکیت این سازمان نصب شده است تا همه افراد دچار اختلال بینایی از آن‌ها بیشترین بهره را ببرند.

کد خبر 675688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.