تحلیل نماد ونوین ۳ مرداد ۱۴۰۲/ جهش ۱۶۸ درصدی سود خالص بانک اقتصاد نوین

سود خالص بانک اقتصاد نوین در سه ماهه ۱۴۰۲ نسبت به سه ماهه سال گذشته رشد ۱۶۸ درصدی داشته است و از ۲۱ تومان به ۵۸ تومان افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بانک اقتصاد نوین هفته گذشته یک گزارش سه ماهه از خود منتشر کرد که در یک عملکرد خوب توانسته ۵۷ تومان به ازای هر سهم در این فصل بسازد، به نظر می‌رسد صنعت بانکداری توانسته تحولات مثبتی را در دل خود ایجاد کند، درآمد تسهیلات ونوین رشد ۲۶ درصدی داشته، در حالی که هزینه پرداختی سپرده‌ها تنها ۱۲ درصد رشد کرده است و بنابراین خالص درآمد تسهیلات ۱۱۳ درصد رشد کرده است.

درآمد کارمزدها نیز ۱۴۱ درصد رشد کرده و در مجموع جمع درآمدهای عملیاتی رشد ۱۳۰ درصدی داشته است. بنابراین سود خالص این شرکت در این سه ماهه نسبت به سه ماهه سال گذشته رشد ۱۶۸ درصدی داشته است و از ۲۱ تومان به ۵۸ تومان افزایش یافته است.

مطالبات مشکوک‌الوصول بانک افزایش داشته که نکته منفی است و باید تا گزارشات شش ماهه صبر کرد تا بتوانیم بررسی بیشتری در این خصوص داشته باشیم، هزینه مطالبات مشکوک الوصول رشد چهار هزار درصدی داشته و به ۳۸۸ میلیارد تومان رسیده است. علت بالا بودن عدد رشد این است که این میزان در سال گذشته برابر با هشت میلیارد ۷۰۰ میلیون تومان بوده است، با وجود تداوم روند فعلی این بانک می‌تواند به ازای هر سهم تا پایان سال ۲۰۰ تا ۲۵۰ تومان سود شناسایی کند.

این سهم درحال حاضر پی بر ای ۳.۴ واحدی دارد و پیش بینی می‌شود روند قیمتی این سهم با توجه به گزارشات فعلی آن صعودی باشد.

کد خبر 675674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.