علت قطعی برق شاهین شهر اصفهان / مصرف برق بازهم در کشور رکورد زد

سخنگوی صنعت برق استان اصفهان گفت: قطعی برق روز گذشته شاهین شهر به دلیل ایجاد حادثه در شبکه توزیع برق بوده است و ارتباطی با کمبود برق در شبکه ندارد. مشترکان خانگی و تجاری در مصرف برق صرفه جویی کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بر اساس گزارشات مردمی که در روز گذشته در اختیار این رسانه قرار گرفت در شاهین شهر اصفهان ساعاتی شاهد قطعی برق در بخش خانگی بوده‌ایم.

وزارت نیرو دولت سیزدهم بارها اعلام کرده است که بخش خانگی خط قرمز این نهاد بوده و تلاش می‌شود در تابستان امسال خاموشی در بخش خانگی نداشته باشیم. این در حالی است که در هفته جاری و با ثبت رکوردهای دمایی پیش بینی افزایش مصرف برق به بیش از ۷۲ هزار مگاوات وجود داشت که مدیریت مصرف را بیش از پیش ضروری می‌کند.

در خصوص قطعی برق در شاهین شهر محمدرضا نوحی، سخنگوی صنعت برق استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: قطعی برق شاهین شهر ارتباطی با کمبود تولید برق در استان نداشته و به دلیل رخ دادن حادثه قطع شده است.

وی افزود: تأمین برق در بخش خانگی خط قرمز وزارت نیرو است و هیچ گونه خاموشی برای بخش خانگی پیش بینی نشده است.

نوحی با بیان اینکه از مردم خواهشمندیم در مصرف برق صرفه‌جویی کنند، گفت: عدم استفاده از کولر اضافی، گذاشتن کولر بر روی دور کند و همچنین تنظیم کولرهای گازی روی درجه آسایش (۲۴ درجه) از اقداماتی است که مردم در این روزهای گرم سال باید رعایت کنند.

سخنگوی صنعت برق استان اصفهان تاکید کرد: از هیئت‌های مذهبی نیز خواهشمندیم تا در زمان‌های اوج مصرف برق از لامپ‌های پرمصرف استفاده نکرده و برق ایمن را برای هیئت‌ها در نظر بگیرند. همچنین مشترکان بخش تجاری نیز با توجه به افزایش درجه حرارت دما در مصرف برق صرفه‌جویی کنندو لوسترها و لامپ‌های اضافه در واحدهای صنفی را خاموش کنند تا برق به خوبی برای همه بخش‌ها تأمین شود.

وی خاطر نشان کرد: ادارات در صورتی که الگوی مصرف را رعایت نکنند برق آن‌ها بعد از ساعت اداری قطع خواهد شد و در این صورت باید نسبت به مصرف برق در سطح مجاز تعهد بدهند.

نوحی با بیان اینکه مصرف برق کل کشور در روز گذشته افزایش ۲۰۰ مگاواتی داشته است، گفت: با این افزایش مصرف برق کشور به مرز ۷۲ هزار و ۷۰۰ مگاواتی رسیده است.

به گزارش ایمنا، بر اساس آمار منتشر شده از طرف شرکت مدیریت منابع برق ایران، مصرف برق روز گذشته _دوشنبه دوم مردادماه ۱۴۰۲_ در ساعت ۲۰:۱۸، به ۶۷ هزار و ۷۵۷ مگاوات رسید. مصرف برق صنایع ۴۴۸۲ مگاوات و ذخیره نیروگاه‌های کشور ۴۸۹ مگاوات بوده است.

همچنین ساعت ۱۴:۴۶ روز گذشته پیک مصرف برق ۷۲ هزار و ۷۲۴ مگاوات بود، در صورتی که میزان مصرف برق در مدت مشابه سال گذشته ۶۵ هزار و ۷۰۴ مگاوات بوده که بیانگر افزایش ۱۰ درصدی است.

ردیف تاریخ زمان نیاز مصرف برق در پیک نیاز مصرف برق در پیک (سال گذشته) ذخیره نیروگاه‌ها مصرف برق صنایع تولید نیروگاه‌های تجدید پذیر (مجموع ۲۴ ساعت) میانگین فرکانس
۱ ۱۴۰۲/۰۵/۰۲ ۲۰:۱۸ ۶۷۷۵۷ ۶۲۳۵۳ ۴۸۹ ۴,۴۸۲ ۰ ۴۹.۸۱
۲ ۱۴۰۲/۰۵/۰۲ ۱۴:۴۶ ۷۲۷۲۴ ۶۵۷۰۴ ۴۵۹ ۴,۱۴۵ ۰ ۴۹.۸۱
کد خبر 675669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.