آماده‌باش ۲۵۰ آتش‌نشان مشهدی در تاسوعا و عاشورای حسینی

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد گفت: تمهیدات ویژه مانند سال‌های گذشته برای مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی اندیشیده شده است و ۲۵۰ آتش‌نشان در خیابان‌های منتهی به حرم رضوی مستقر هستند.

مجید فرهادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به تمهیدات ویژه برای تاسوعا و عاشورای حسینی اظهار کرد: علاوه بر آماده‌باش کامل تمام ایستگاه‌های عملیاتی در این مناسبت حدود ۳۰ دستگاه خودروهای سبک و سنگین اطفای حریق و موتورسیکلت‌های عملیاتی آتش‌نشانی مشهد به همراه ۲۵۰ آتش‌نشان در خیابان‌های منتهی به حرم رضوی و بست‌های ورودی به حرم امام رضا (ع) در پنج مسیر مستقر می‌شوند.

وی افزود: با توجه به احتمال حضور دسته‌های عزادار در خیابان‌های خسروی‌نو، شیرازی، امام رضا (ع)، نواب صفوی و طبرسی، همچنین برگزاری مراسم عزاداری در اماکن روباز و هسته مرکزی شهر مشهد، خودروهای سبک و سنگین اطفای حریق آتش‌نشانی برای تأمین ایمنی مردم در محل‌های برگزاری مراسم از دقایق ابتدایی روز پنجشنبه تا پایان مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی و شام غریبان در جمعه شب مستقر خواهند بود و گشت‌های موتوری آتش‌نشانی نیز به‌صورت مستمر انجام می‌شود.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد گفت: تمام تمهیدات لازم برای تأمین ایمنی عزاداران حسینی و پیشگیری از هرگونه حادثه احتمالی در سطح شهر مشهد اندیشیده شده است.

وی ادامه داد: از زائران و مجاوران درخواست می‌کنم، همکاری لازم را با نیروهای آتش‌نشانی و امدادی داشته باشند و در صورت مشاهده خودروهای آتش‌نشانی که در حال اعزام به مأموریت هستند، راه را برای حرکت آنها باز بگذارند و در صورت بروز هر گونه حادثه و آتش‌سوزی، با حفظ خونسردی مراتب را سریع به سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی یا اکیپ‌های استقراری آتش‌نشانان در سطح شهر اطلاع دهند.

آماده‌باش ۲۵۰ آتش‌نشان مشهدی در تاسوعا و عاشورا حسینی

کد خبر 675648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.