صنایع متوسط و کوچک ظرفیت‌ بالایی در حوزه تولید و اشتغال‌زایی دارند

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان لنجان گفت: صنایع متوسط و کوچک در شهرستان لنجان، ظرفیت‌های زیادی را در حوزه تولید و اشتغال‌زایی دارند که نیازمند توجه و حمایت دولت، مسئولان استان اصفهان و شهرستان است تا به‌ نحوی عمل شود که مشکلات پیش‌روی این واحدها کاهش پیدا کند.

حسین طرفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: مسائلی از جمله مالیات و تأمین اجتماعی در شهرستان لنجان مشکلاتی را برای صنعت‌گران ایجاد کرده است و در این زمینه باید علاوه بر آشنایی این قشر با قوانین راهکارهایی اندیشیده شود تا صنایع با مشکلات کمتری در این دو بخش مواجه شوند.

وی افزود: با توجه به شرایط واحدهای تولیدی و صنایع فعال در شهرستان لنجان، اداره صنعت، معدن و تجارت این شهرستان به منظور رشد تولید و توسعه اقتصادی در تلاش است تا با برگزاری جلسات آموزشی، صنعتگران و فعالان اقتصادی را با مباحث و قوانین کار و کارگری، مالیاتی و تأمین اجتماعی آشنا کند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان لنجان خاطرنشان کرد: امیدواریم با برگزاری این‌گونه جلسات و ارائه راهکارهای کارشناسی شده و عملیاتی در حوزه مالیاتی و دیگر بخش‌ها بتوانیم از تولید حمایت کنیم تا علاوه بر رشد تولید، شاهد توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال بیشتر در واحدهای صنعتی شهرستان باشیم.

طرفی با اشاره به ظرفیت بالای واحدهای تولیدی و صنایع شهرستان در زمینه‌های مختلف تاکید کرد: صنایع متوسط و کوچک در شهرستان لنجان، ظرفیت‌های زیادی را در حوزه تولید و اشتغال‌زایی دارند که نیازمند توجه و حمایت دولت، مسئولان استان اصفهان و شهرستان است تا به نحوی عمل شود که مشکلات پیش روی این واحدها کاهش پیدا کند.

وی اضافه کرد: در راستای تحقق شعار مهار تورم و رونق تولید در شهرستان لنجان، نیازمند در نظر گرفتن مشوق‌های لازم و ویژه برای صنعتگران فعال در شهرستان از جمله معافیت‌های مالیاتی و تسهیلات کم‌بهره هستیم، چراکه نوسانات نرخ ارز و تغییرات مداوم قیمت مواد اولیه مورد نیاز، صنایع را با چالش مواجه کرده است.

رئیس اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان لنجان گفت: گاهی صاحب واحدهای تولیدی یا بنگاه اقتصادی سرمایه‌ای در اختیار و قصد دارد آن را به توسعه واحد خود اختصاص دهد، اما ناگهان با یک جهش نرخ ارز ناگزیر می‌شود تمام این منابع را به سرمایه در گردش تزریق کند؛ لذا چنانچه همراهی لازم با صنعتگران نباشد به‌طور قطع صاحبان واحدهای تولیدی با چالش‌های جدی مواجه خواهند شد.

کد خبر 675623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.