دوچرخه‌سواران در میلان برای ایجاد فضا می‌جنگند

دوچرخه‌سواران ساکن میلان در اعتراض به نبود ایمنی در شهر، از شهرداری درخواست کردند که برنامه‌ریزی شهری را برای اجرای طرح‌های آینده‌ای بدون خودرو بهبود بخشد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، دوچرخه‌سواران در شهر میلان به دلیل افزایش شمار قربانیان تصادف، خواستار ایجاد شهری امن‌تر، پاک‌تر و دوستدار دوچرخه شدند.

ایتالیا در رده بیشترین تولید کنندگان خودرو در جهان

ایتالیا یکی از کشورهایی است که بیشترین تعداد خودرو را در اروپا تولید می‌کند. تحقیقات «کمپین شهرهای پاک» نشان می‌دهد که دولت ایتالیا تقریباً ۱۰۰ برابر بیشتر از دوچرخه‌سواری روی تولید اتومبیل سرمایه‌گذاری می‌کند. شهرها به ازای هر ۱۰ هزار نفر به‌طور متوسط ۲.۸ کیلومتر مسیر دوچرخه‌سواری دارند، در حالی که در میلان، این نسبت ۲.۱ کیلومتر است و در مقایسه با شهرهای بزرگ اروپایی مانند گنت، هلسینکی، استراسبورگ، یا بروکسل وضعیت چشمگیر و قابل قبولی وجود ندارد.

تحقیقات جدیدی که در «اطلس دوچرخه‌سواران کشته شده و آسیب‌دیده در ایتالیا» ارائه شده است، نشان می‌دهد که تصادفات دوچرخه‌سواری در شهرهای ایتالیا در حال افزایش است، اما تنها ۲۴.۱ درصد از کل تصادفات دوچرخه سواری مربوط به دوچرخه‌سواران است و ۴۸.۷۷ درصد از تصادفات دوچرخه‌سواران با اتومبیل‌ها رخ می‌دهد. اگر تصادفات با موتورسیکلت و وسایل حمل‌ونقل سنگین نیز در نظر گرفته شود، این میزان به ۶۸ درصد می‌رسد.

دوچرخه‌سواران در میلان برای ایجاد فضا می‌جنگند

چنین آماری باعث شد دوچرخه‌سوارانِ ساکن میلان با اعلام شرایطی که آن را «وضعیت اضطراری ایمنی» نامیدند، اعتراض خود را اعلام کنند و از شهرداری بخواهند که برنامه‌ریزی شهری را برای اجرای طرح‌های آینده‌ای بدون خودرو بهبود بخشد.

دوچرخه‌سواران معتقدند که محدودیت سرعت ۳۰ کیلومتر در ساعت تنها با علائم راهنمایی و رانندگی و جریمه‌ها موفقیت‌آمیز نخواهد بود، بلکه این طرح نیازمند مداخلات هندسه شهری، پیاده‌روهای گسترده‌تر، درختکاری اصولی و تغییر در نگرش رانندگانی دارد که باید از حضور دوچرخه‌سواران آگاه باشند. در واقع، یک تغییر فرهنگی که به حرکت آهسته پاداش دهد مورد نیاز است و به‌طور کلی، این طرح همراه با این ایده معنا پیدا می‌کند که به سمت بازسازی کلی فضای شهر حرکت شود و فضا برای مردم و دوچرخه‌سواران باز شود.

کد خبر 675590

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.